شرکت نور صنعت تجهیز فردوس

ساخت وبلاگ

کشت سلولی

چگونه از آلودگی کشت سلولی جلوگیری کنیم؟

در داخل بدن، سلول ها توسط سیستم ایمنی بسیار پیشرفته و پیشرفته محافظت می شوند. پس از جداسازی از بافت ها، سلول ها در کشت “به تنهایی” هستند. بنابراین ما باید آنها را با تکنیک‌های آسپتیک دقیق محافظت کنیم تا از آلودگی آن‌ها به میکروارگانیسم‌هایی که در اطراف ما، از جمله داخل آزمایشگاه وجود دارند، جلوگیری کنیم.

انواع مختلفی از آلودگی وجود دارد: برای مثال، سلول ها می توانند با باکتری، مایکوپلاسما یا کپک آلوده شوند. شناسایی برخی از آنها سخت تر از دیگران است  (مانند مایکوپلاسما) و بنابراین بدون اینکه شما بدانید می تواند تاثیر زیادی بر نتایج شما داشته باشد. دیگران قابل توجه خواهند بود و شما را مجبور می کنند آزمایش های خود را قطع کنید – که باعث اتلاف وقت، انرژی و پول می شود. آلودگی های آزمایشگاهی می تواند برای دانشمندان یک کابوس باشد، به خصوص که می تواند از یک نمونه به همه نمونه های موجود در همان انکوباتور یا هود سرایت کند. بنابراین، مسئولیت مهمی برای همه افراد آزمایشگاه است که تا حد امکان مراقب باشند، نه تنها به خاطر آزمایش های خود، بلکه به خاطر آزمایش های دیگران نیز.

اقدامات برای جلوگیری از آلودگی متعدد است و باید در طول حمل و نقل اعمال شود. با تجربه، این اقدامات به ماهیت دوم تبدیل می شوند، اما هنوز هم می توان اشتباهات غیرارادی را آسان کرد. در حالی که زمینه کشت سلولی در حال حرکت به سمت سطوح بالاتر اتوماسیون  تا حدی برای جلوگیری از آلودگی سلولی است، از امروز ما هنوز بیشتر به کار دستی متکی هستیم، که فرصت های زیادی برای اشتباهات در جابجایی آسپتیک، به ویژه برای مبتدیان فراهم می کند.

در اینجا، نکات ضروری برای حفظ محیط آسپتیک و جلوگیری از آلودگی کشت سلولی را ارائه می دهیم.

1. از دستکش، کت های آزمایشگاهی و استفاده از هود استفاده کنید

ناگفته نماند که شما باید یک مانع بین سلول های خود و محیط غیر استریل که آزمایشگاه شما (یا در واقع خودتان) است ایجاد کنید. استفاده از دستکش، روپوش آزمایشگاهی و هود این کار را انجام می دهد. از روکش های آزمایشگاهی خود فقط در داخل آزمایشگاه کشت سلولی خود استفاده کنید و مرتباً آنها را تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که هود شما اغلب سرویس می شود تا اطمینان حاصل شود که به درستی کار می کند توجه داشته باشید که بسته به سطح محافظتی که از سلول ها و کاربران می خواهید، انواع مختلفی از هودها وجود دارد .

2. از هود خود به درستی استفاده کنید

داشتن هود برای اطمینان از محیط استریل کافی نیست: باید به درستی از آن استفاده کنید. ابتدا مطمئن شوید که جریان هوا را در داخل هود مسدود نمی کنید: مواد را روی خروجی ها یا ورودی های هوا که اغلب در جلو و پشت فضای نیمکت شما در داخل هود یافت می شوند قرار ندهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که در داخل هود به خوبی کار می کنید، نه خیلی نزدیک به لبه تا مطمئن شوید که در واقع در شرایط استریل کار می کنید. ممکن است بخواهید در پایان روز هود خود را خالی کنید و قبل و بعد از هر بار استفاده حتما آن را با اتانول 70 درصد یا 70 درصد IMS پاک کنید. برخی از گروه‌ها انتخاب می‌کنند که یک سطل زباله در داخل هود داشته باشند، اگر دارید، آن را خالی کنید و مرتباً تمیز کنید. برخی دیگر ترجیح می دهند آن را خارج از هود نگه دارند، زیرا استفاده از مواد یا معرف ها برای مدت طولانی در داخل هود می تواند خطر آلودگی را افزایش دهد. در نهایت، هودها اغلب با نور ماوراء بنفش عرضه می‌شوند: آن را در پایان روز روشن کنید تا هود خود را در حالی که از آن استفاده نمی‌کنید، استریل کنید.

3. دستگاه جوجه کشی و حمام آب خود را به طور مرتب تمیز کنید

برخی از انکوباتورهای جدید دارای ظرفیت خود تمیز شوندگی هستند – برخی دیگر باید به صورت دستی تمیز شوند. این کار را اغلب انجام دهید؛ پروتکل بسته به انکوباتور متفاوت خواهد بود. اگر از سینی آب در داخل دستگاه جوجه کشی استفاده می کنید، آب را اغلب تعویض کنید. ممکن است گاهی لازم باشد برای جلوگیری از آلودگی یک ماده شیمیایی به آب اضافه کنید (همیشه بررسی کنید که این ماده شیمیایی با موادی که سینی شما از آن ساخته شده است، سازگار است). به طور مشابه، آب حمام آبی که در آن محیط خود را گرم می کنید باید به طور مرتب تعویض شود. هر بار که آن را عوض می کنید، یک حمام آب اضافه کنید.

4. همه چیز را با اتانول یا IMS اسپری کنید

اتانول معمولاً برای از بین بردن باکتری ها استفاده می شود. اطمینان حاصل کنید که از اتانول 70 درصد مخلوط با آب استفاده می کنید، نه غلظت کمتر. این آب به دلیل افزایش کارایی اتانول در کشتن باکتری ها و برخی ویروس ها شناخته شده است. دستکش ها و هر چیزی که داخل کاپوت می آورید با اتانول اسپری کنید. توجه به این نکته مهم است که هر بار که چیزی خارج از کاپوت را لمس می‌کنید، باید قبل از قرار دادن دستکش در داخل هود، دوباره آن را اسپری کنید. این امر در مورد اتوماسیون هایی که ممکن است مورد توجه قرار نگیرند مانند حرکت دادن صندلی، پرتاب چیزی به خارج از کاپوت یا دست زدن به عینک صدق می کند. برای برچسب زدن ظروف آزمایشگاهی خود، نشانگرهای ضد اتانول بخرید، در غیر این صورت اسپری کردن اتانول روی آن برچسب شما را پاک می کند.

5. قرار گرفتن سلول ها در محیط های غیر استریل را به حداقل برسانید

از آنجایی که تلاش زیادی برای حفظ یک محیط استریل در داخل انکوباتور و هود انجام می شود، مطمئن شوید که زمان صرف سلول ها در خارج از این محیط ها را به حداقل برسانید. به عنوان مثال، هنگامی که آنها را زیر میکروسکوپ بررسی می کنید، یا زمانی که آنها را از دستگاه جوجه کشی به هود منتقل می کنید. اگر مجبورید سلول های خود را برای مدت طولانی در شرایط غیر استریل استفاده کنید، به عنوان مثال در طول تصویربرداری تایم لپس، و باید سلول ها را دوباره در انکوباتور قرار دهید، در صورت امکان یک انکوباتور جداگانه برای این منظور تعیین کنید. به این ترتیب، افزایش خطر آلودگی به یک انکوباتور محدود می شود.

چگونه از آلودگی کشت سلولی جلوگیری کنیم

6. معرف های استریل بخرید و آنها را استریل نگه دارید!

حتما معرف هایی را خریداری کنید که استریل هستند. این شامل رسانه ها، PBS یا هر محصول دیگری است که با سلول ها در تماس است. اگر از معرف‌ها برای کارهای دیگری که استریل نیستند، مانند آنتی‌بادی‌ها استفاده می‌کنید، از آنها برای کشت سلولی خود استفاده نکنید. دو انبار جداگانه از معرف های استریل و غیر استریل نگه دارید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید انتخاب کنید که رسانه خود (یا هر معرف مایع دیگر) را از طریق غشاهایی که باکتری ها را حذف می کنند، فیلتر کنید. به طور معمول، فیلترهای 0.2 میکرومتر برای مسدود کردن باکتری ها کافی است. راه دیگر برای حفظ استریل بودن معرف‌ها این است که آن‌ها را به مقدار کافی تقسیم کنید. به این ترتیب، اگر یک سهم آلوده شود، کل سهام تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد، و می‌توانید به جای کل سهام، یک سهم را دور بریزید. شما همچنین می توانید معرف های از پیش تعیین شده را خریداری کنید.

7. از ظروف آزمایشگاهی استریل استفاده کنید

جدا از معرف‌ها، باید ظروف آزمایشگاهی را نیز استریل کنید که سلول‌ها با آن در تماس هستند. برای استریل کردن آنها می توانید از دستگاه اتوکلاو استفاده کنید. اما مطمئن شوید که ظروف آزمایشگاهی شما می توانند اتوکلاو شوند! همه مواد نمی توانند دمای اتوکلاو را حفظ کنند. برای مثال، دانشمندان اغلب پیپتاتورها یا نوک پیپت ها را اتوکلاو می کنند. اگر می توانید، مواد مصرفی را بخرید که از قبل استریل شده اند، مانند فلاسک. برای حفظ استریل بودن، کیسه فلاسک ها را فقط یک بار باز کنید که آن را اسپری کرده و داخل هود قرار دهید. پس از اتمام کار، کیف را در داخل کاپوت ببندید و سپس آن را به بیرون بازگردانید. اگر کیسه را با نوار چسب می‌بندید و نوار بیرون از کاپوت است، کیف را با دست بسته نگه دارید تا زمانی که آن را بچسبانید. اگر منبع آب تصفیه شده در آزمایشگاه خود دارید، می توانید آب را اتوکلاو کنید.

8. از نکات فیلتر استفاده کنید و آنها را اغلب تغییر دهید

نوک پیپت که حاوی فیلتر است از تماس محلول داخل نوک با پیپتور جلوگیری می کند. بدون نوک فیلتر، پیپتور شما می‌تواند آلوده شود، بنابراین هر نمونه دیگری را که لمس می‌کند آلوده می‌کند اول، این بدان معناست که اگر یک نمونه با میکروارگانیسم‌ها آلوده شود، می‌تواند به نمونه‌های دیگر سرایت کند، اما همچنین می‌تواند به این معنی باشد که می‌توانید سلول‌ها را به طور غیرارادی از یک نمونه وارد کنید. نمونه به دیگری به همین دلیل، مطمئن شوید که نکات خود را اغلب در طول آزمایش‌ها، به‌ویژه بین نمونه‌ها تغییر می‌دهید. هنگامی که با پیپت کار می کنید مراقب باشید که نوک پیپت مستقیماً با چیز دیگری تماس نداشته باشد و اگر نوک آن را عوض کردید. نکته مهم، اگر می خواهید چیزی را از بطری پیپت کنید، از استفاده از پیپتاتوری که باید داخل بطری قرار دهید، خودداری کنید.

9. اغلب سلول های خود را بررسی کنید

اگرچه برخی از آلودگی ها، مانند آلودگی های مرتبط با مایکوپلاسما، به سختی قابل تشخیص است، اما همیشه عاقلانه است که سلول های خود را به طور منظم زیر میکروسکوپ بررسی کنید. اگر چنین کردید، سعی کنید سلول های خود را برای مدت طولانی از انکوباتور دور نکنید تا خطر آلودگی به حداقل برسد. شما می توانید باکتری های متحرک (با زباله های سلولی اشتباه نگیرید!)، تغییرات مورفولوژیکی یا نرخ تکثیر غیر معمول را بررسی کنید. اگر مشکوک هستید که نمونه شما به مایکوپلاسما آلوده شده است، کیت های تجاری برای تایید این موضوع وجود دارد.

10. نمونه های آلوده خود را سفید کنید

اگر فکر می کنید نمونه شما آلوده است، آن را با 10% سفید کننده، تریژن یا کلروس در سینک یا دور از انکوباتور برای مدتی پر کنید. داخل سینک را خالی کنید و ظرف کشت را دور بیندازید. اگر متوجه شدید که نمونه شما آلوده است، به همتایان خود، به خصوص آنهایی که در همان انکوباتور نمونه دارند، هشدار دهید! این واقعاً مهم است، به آنها اجازه می‌دهد تا به سرعت واکنش نشان دهند، بررسی کنند که نمونه‌هایشان خوب هستند و اگر درست نیستند برنامه‌ریزی کنند. اگر امکان خالی کردن تمام نمونه های انکوباتور وجود دارد، دستگاه جوجه کشی را تمیز کنید.

11. از روش خوب برچسب زدن استفاده کنید

نگه داشتن سوابق خوب از ذخایر مکمل های سلولی و رسانه ها به شما کمک می کند تا منابع آلودگی را سریعتر شناسایی کنید. اگر متوجه شدید که برخی از سلول‌ها آلوده هستند، باید بتوانید سهامی را که این سلول‌ها به آن تعلق دارند شناسایی کنید و آزمایش کنید که آیا آلودگی در کل انبار مشترک است یا خیر. به طور مشابه، اگر دسته ای از رسانه ها یا مکمل هایی که استفاده می کردید را می شناسید، می توانید برای جلوگیری از آلودگی مکرر، ذخایر آسیب دیده را بررسی کنید یا دور بیندازید. برچسب‌گذاری خوب همچنین می‌تواند از آلودگی آزمایش‌های شما به انواع سلول‌های دیگر جلوگیری کند: شما می‌خواهید مطمئن شوید که سلول‌هایی که در داخل سنجش خود دارید همان‌هایی هستند که فکر می‌کنید هستند. این یک مشکل بزرگ در این زمینه است، با بیش از 30000 مطالعه با استفاده از خطوط سلولی اشتباه . بنابراین، مطمئن شوید که تمام فلاسک ها و ویال های خود را به درستی برچسب گذاری کرده اید تا احتمال آلودگی متقاطع بین نمونه ها به حداقل برسد.

12. عقل سلیم

آخرین اما نه کم اهمیت، عقل سلیم راه طولانی را برای جلوگیری از آلودگی انجام می دهد. برای مثال، در آزمایشگاه کشت سلولی خود با باکتری ها یا کپک ها کار نکنید. نیازی به گفتن نیست که هیچ نمونه حاوی باکتری نباید در انکوباتور کشت سلولی شما قرار داده شود. اگر بیمار هستید، سعی کنید از انجام کارهای کشت سلولی خودداری کنید (ما قدردان هستیم که این ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد). صحبت کردن در مقابل انکوباتورهای باز یا در حین کار با هود را به حداقل برسانید. درهای انکوباتور را برای مدت طولانی باز نگذارید. دست های خود را قبل و بعد از کشت سلولی بشویید!

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود میکروبی, هود میکروبیولوژی, هود لامینار کلاس2, هود لامینار عمودی, هود کلاس2, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 30 تير 1401 ساعت: 14:48

 

هودهای میکروبی کلاس2

 

 

 

 

 

بهترین نکات کاربردی برای هودهای میکروبی کلاس2

سلول های خود را سالم و شاد نگه دارید

در ایجاد یک “حباب” حیاتی در یک محیط آزمایشگاهی متخاصم، هودهای میکروبی کلاس2 از کارگران، محیط زیست و فرآیندهای مربوط به سلول‌ها یا بافت‌های بیولوژیکی محافظت می‌کنند.

اولین نکته کاربردی که بیشتر متوجه شیمیدانان و دانشمندان تحلیلی است، این است که هودهای میکروبی کلاس2 که هودهای شیمی نیستند. جریان هوا در هودها قوی تر است و از محصولات یا فرآیندها در برابر هوای محیط و آلاینده های فراوان آن محافظت نمی کند. هودهای شیمی نیز به بیرون منفجر می شوند، در حالی که هودهای میکروبی کلاس2 ممکن است هوای آزمایشگاه را از طریق فیلتر HEPA تخلیه یا بازیافت کنند و هوای پاک شده را به آزمایشگاه بازگردانند. دانستن نوع حفاظت مورد نیاز برای محصول، فرآیند و کارگر، کلید انتخاب هودهای میکروبی کلاس2مناسب است.

 

تو روی نیمکت نیستی!

اگر از آنها خواسته شود، اکثر کاربران متوجه خواهند شد که فضاهای داخل هودهای میکروبی کلاس2 به طور بالقوه خطرناک هستند. با این حال، جف سرل، معاون ارشد در Germfree (اورموند بیچ، فلوریدا)، هشدار می دهد که رضایت به راحتی جایگزین احتیاط می شود. آگاه باشید که در یکهود میکروبی  کار می کنید و نه روی نیمکت یا پشت میز خود. کارتان را طوری برنامه‌ریزی کنید که وقتی مشکلاتی پیش می‌آید بتوانید اتفاقات داخل هود را کنترل کنید.»

کاربران باید بدانند که ویژگی اصلی ایمنی در همه هودهای میکروبی کلاس2 جریان هوای داخل است. برخلاف هودهای شیمی که فقط هوا را از ناحیه تنفس اپراتور می کشند یا از آن دور می کنند، هودهای میکروبی کلاس2 باید هوای جریان پایین فیلتر شده HEPA را نیز متعادل کنند. سرل می‌گوید: «این تعادل می‌تواند تحت‌تاثیر جایگاهی که کاربران می‌ایستند یا حرکات آن‌ها قرار می‌گیرد.

دوون کرامر، متخصص فروش در ایر ساینس (فورت مایرز، فلوریدا)، خاطرنشان می‌کند که حتی «قرار دادن هود های میکروبی در داخل یک اتاق برای اطمینان از جریان هوای بهینه ضروری است». برنامه ریزی کاری باید شامل هر مرحله از یک گردش کار یا آزمایش، از جمله نحوه رسیدگی به زباله و جلوگیری از آلودگی متقابل باشد. Serle بسته به دست تکنسین (از چپ به راست یا بالعکس) از «تمیز به کثیف» یا «کثیف به تمیز» پیشنهاد می‌کند. “به طور معمول، کثیف برای تمیز کردن در جهت چپ به راست است، بنابراین مواد و تجهیزات هرگز نباید در جهت مخالف حرکت کنند، از راست به چپ.”

اجتناب از آلاینده های موجود در هوا

هودهای میکروبی کلاس2 با تصفیه هوای غیر استریل محیط آزمایشگاه از طریق فیلتراسیون HEPA کار می کنند. سپس هوای تصفیه شده به سمت پایین، به سمت محصول یا فرآیند روی سطح کار هودهای میکروبی کلاس 2  دمیده می شود. از آنجایی که محصول یا فرآیند ممکن است این هوا را آلوده کرده باشد، قبل از تخلیه به خارج یا برگشت به آزمایشگاه از فیلتر دوم HEPA عبور می کند. بنابراین، به عنوان یک نکته کلی، آزمایشگاه ها باید آن فیلترها را حفظ کنند و اطمینان حاصل کنند که جریان هوا در حد مشخصات باقی می ماند.

دکتر دانیل آیزنمن، مدیر خدمات ایمنی زیستی در Advarra (پارک مثلث تحقیقاتی، NC) می گوید: «محققان اغلب تصور می کنند که کار در یک هودهای میکروبی کلاس2 محیط کاری استریل را تضمین می کند. با این حال، هود فقط از آلاینده های ذرات معلق در هوا محافظت می کند.

برای جلوگیری از اکثر منابع آلودگی، آیزنمن نکات زیر را ارائه می دهد:

  • سطوح کار را قبل و بعد از کار ضد عفونی کنید تا آلودگی سطح را به حداقل برسانید یا از بین ببرید
  • اطمینان حاصل کنید که مواد وارد شده به هود ضد عفونی یا استریل شده باشند
  • برای جلوگیری از ایجاد آلودگی از پوست محقق، هر جا مناسب است از تجهیزات حفاظت فردی استفاده کنید. “انسان دائما در حال ریختن سلول های پوستی است که با باکتری پوشانده شده است”
  • برای جلوگیری از ایجاد آلودگی با تکنیک آسپتیک آشنا شوید
  • از مسدود کردن گریل های ورودی هوا در جلو و پشت سطح کار خودداری کنید، زیرا ممکن است جریان هوا را مختل کند.
  • هودهای میکروبی کلاس2 سطل های ذخیره سازی نیستند! از نگهداری مواد در هود که ممکن است جریان هوا را مختل کند خودداری کنید
  • دستکش ها را هر زمان که سطوح غیر استریل خارج از هودهای میکروبی کلاس2 را لمس کردند، ضدعفونی کنید یا سطوح تماس را پردازش کنید
  • تصور نکنید نور UV هود به طور موثر سطح کار هود را ضد عفونی می کند. بسیاری از هودهای میکروبی کلاس2  مجهز به واحدهای ضد عفونی کننده اشعه ماوراء بنفش هستند، اما UV جایگزین تکنیک آسپتیک و گندزدایی کامل نیست. UV قابلیت نفوذ ضعیفی برای ضدعفونی مایع یا جامداتی دارد که ممکن است از آلاینده‌های میکروبی محافظت کند.
  • هودهای میکروبی کلاس2 را دور از درها و مناطق پرتردد قرار دهید تا از جریان هوای آشفته ای که با جریان هوای داخل هود تداخل می کند جلوگیری کنید.
  • از شعله های باز که ممکن است جریان هوا را نیز در داخل کاپوت مختل کند، خودداری کنید. “فیلترهای هپا آتش گرفتن شناخته شده اند”
  • از استفاده از مواد شیمیایی فرار یا خطرناک در هودهای میکروبی کلاس2خودداری کنید. متداول ترین هودهای میکروبی کلاس2 (کلاس II، نوع A2) 70 درصد به داخل اتاق باز می گردند و در برابر بخارات شیمیایی محافظت صفر می کنند.

فقط به اندازه کاربر ایمن است

“علاوه بر این، به یاد داشته باشید که هودهای میکروبی کلاس2 باید پس از نصب، سالانه و پس از تعمیر، گواهینامه دریافت کنند. آیزنمن می افزاید: گواهی نامه های معتبر بنیاد ملی بهداشت (NSF) عملکرد را در چارچوب پارامترهای مشخص شده توسط سازنده و استاندارد NSF49 برای هودهای میکروبی کلاس2 تضمین می کنند.

مانند هر عملیات آزمایشگاهی، ایمنی نگرانی اصلی هنگام کار با هودهای میکروبی کلاس2 است. راجر پونز، مدیر محصول در Telstar (بریستول، PA)، خاطرنشان می‌کند که کار هودهای میکروبی کلاس2 اغلب شامل خطرات زیستی است، بنابراین «صرف نظر از عاملی که کاربر با آن کار می‌کند، هودهای میکروبی کلاس2 فقط به اندازه فردی که آن را اداره می‌کند ایمن است. کاربران باید از برنامه‌های نگهداری و صدور گواهینامه پیروی کنند و کابینت را از طریق پروتکل‌های تمیز کردن تعیین‌شده تمیز یا ضدعفونی کنند. علاوه بر این، Pons از کاربران می‌خواهد که زباله‌ها را از ریختن زباله‌ها در یک کیسه خطرات زیستی در داخل کابینت نگه دارند، نه بیرون از آن. ریزش ها را با یک حوله ضدعفونی کننده بپوشانید تا از آئروسل شدن جلوگیری شود و به ماده ضدعفونی کننده زمان بدهید تا کار کند. پس از تمیز کردن، بسته به ماده ضد عفونی کننده، باید از یک آبکش استریل برای جلوگیری از خوردگی فولاد ضد زنگ داخل کابینت استفاده شود.

بس است

اسکات آلدرمن، مدیر عملیات در موسسه واکسن انسانی دوک (چپل هیل، NC)، به مدیران آزمایشگاه توصیه می کند که بیش از نیاز خود هودهای میکروبی کلاس2 خریداری نکنند و تصمیمات را بر اساس درک خطرات ناشی از کار خود قرار دهند. بیشتر فعالیت‌هایی که در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بالینی یا زیست‌پزشکی انجام می‌شوند به هودهای میکروبی کلاس2 کلاس II نوع A2 نیاز دارند. افزودن یک اتصال سایبان به سیستم اگزوز ساختمان یا خرید هودنوع B بدون دلیل موجه هزینه ها را افزایش می دهد و احتمالاً خطر خرابی هو.د  را افزایش می دهد.

Alderman همچنین در هودهای میکروبی کلاس2 تایید کننده آزمون میدانی، بر اساس استاندارد NSF/ANSI 49 ، قبل از استفاده اولیه و حداقل سالیانه پس از آن، بسیار کارآمد است. عملکرد مناسب هود میکروبی کلاس2 مستلزم متعادل کردن جریان هوا در سراسر دستگاه است. تأیید عملکرد مناسب پس از نصب بسیار مهم است زیرا «محموله و تحویل یک هود میکروبی کلاس2 را در معرض شوک و ارتعاشاتی قرار می‌دهد که می‌تواند به یکپارچگی دستگاه آسیب برساند. آزمایش میدانی تنها راه برای اطمینان از اینکه یک واحد مطابق طراحی عمل می کند است.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود میکروبی, هود میکروبیولوژی, هود لامینار کلاس2, هود لامینار عمودی, هود کلاس2, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 11:13

هود لامینار یا هود آزمایشگاه

راهنمای اصول اولیه تمیز کردن هود لامینار

کار آزمایشگاهی شامل تجهیزات بسیار پیچیده ای است. هر کسی که در آزمایشگاه کار می کند می تواند این را تأیید کند. در SEPS، بیش از هجده سال است که تجهیزات علمی حوزه تخصصی ما بوده است. بین کالیبراسیون،  آلودگی زدایی  و استریلیزاسیون ما، هیچ دستگاه آزمایشگاهی وجود ندارد که با آن آشنا نباشیم. و یکی از حیاتی ترین ابزار در کارهای آزمایشگاهی هود لامینار است.

اساساً یک هود لامینار به جلوگیری از آلودگی نمونه ها کمک می کند. علاوه بر این، جریان هوای آرام می تواند به حفظ ایمنی کارکنان کمک کند. مانند  هودهای شیمی، این ابزاری است که جریان هوا را کنترل می کند تا ذرات معلق در هوا را از پرسنل دور کند. با این حال، بسیاری از کارگران آزمایشگاه اغلب می پرسند: بهترین راه برای تمیز کردن آنها چیست؟

اول: چرا تمیز کردن هود لامینار؟

آزمایشگاه ها بدون توجه به صنعت باید تا حد امکان تمیز و استریل باشند. و برای آزمایشگاه‌هایی که دارای رتبه‌بندی سطح ایمنی زیستی هستند  ، اهمیت دو چندان دارد. با تمیز نگه داشتن هود لامینار، احتمال رشد میکروبی و آلودگی را از بین خواهید برد. علاوه بر این، کار و نمونه های شما بدون خرابی باقی می مانند. همچنین، احتمال آلودگی متقاطع را تا حد زیادی کاهش خواهید داد. اصولا هود جریان تمیز یک هود جریان ایمن است. تمیز کردن هود لامینار ممکن است فرآیندی باشد، اما کاملاً ضروری است.

تمیز کردن در مقابل آلودگی زدایی

درک این نکته بسیار بسیار مهم است که تمیز کردن پایه جریان هود لامینار شما، ضدعفونی مناسب  نیست  . در حالی که تمیز کردن منظم ضروری است، اما مزایای ضدعفونی مشابه را ندارد. این فقط در مورد هودهای لامینار  نیز صدق نمی کند. علاوه بر این، تجهیزاتی مانند یخچال/فریزر، سانتریفیوژ، پیپت، کابینت ایمنی زیستی (BSCs) و هود شیمی نیز نیاز به  ضدعفونی معمولی توسط متخصصی مانند SEPS دارند.

PPE و لوازم

بدیهی است، هنگام آماده شدن برای تمیز کردن، مطمئن شوید که تجهیزات حفاظت شخصی مناسب (PPE) دارید. ابتدا دستکش اتاق تمیز، عینک ایمنی و ماسک صورت خود را پیدا کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که ظرف مناسب و خالی برای دفع هر گونه مواد یا زباله دارید. دستمال کاغذی برای تمیز کردن خوب کافی نیست. در عوض، خود را با پارچه‌های سازگار با ISO یا دستمال‌های تمیزکننده که ذرات را نمی‌ریزند، آماده کنید. اگر کثیفی یا پودری در فلو هود شما وجود دارد، بهتر است از جاروبرقی اتاق تمیز برای حذف آنها استفاده کنید. پاک کردن با یک پارچه ممکن است سطح فلو هود شما را خراش دهد.

دانشمند در حال تمیز کردن هود جریان آرام بود

تمیز کردن فلو هود لامینار

ابتدا هود خود را به مدت سی دقیقه روشن کنید و اجازه دهید هوا دمیده شود. مطمئن شوید که پارچه شما با یک پاک کننده خیس شده است، یک دستمال خشک کار نمی کند. اولین نقطه کانونی شما باید سقف فلو هود  لامینار شما باشد و باید از پشت به جلو پاک کنید. همچنین، هنگام تمیز کردن، از چپ به راست حرکت کنید.

هنگام تمیز کردن هود لامینار، مراقب پارچه خود باشید. وقتی کثیفی یا زباله زیادی جمع شد، آن را به سمت تمیزی برگردانید. اگر پارچه شما از هر طرف آلوده است، آن را با یک پارچه تازه تعویض کنید. در مرحله بعد، باید طرفین هود لامینار را تمیز کنید. با شروع از بالا به عقب به جلو حرکت کنید. پس از انجام این کار، لبه ها و گوشه های ظریف را با سواب پاک کنید.

گریل FFU را به آرامی از چپ به راست و از بالا به پایین تمیز کنید. هرگز مایع پاک کننده را روی گریل اسپری نکنید. می تواند به فیلتر HEPA پشت گریل آسیب برساند. مطمئن شوید که به جای آن پارچه تمیز کننده را به آرامی اسپری می کنید تا از هر گونه آسیبی جلوگیری کنید. هنگامی که گریل را انجام دادید، از چپ به راست از سطح کار مراقبت کنید. در آینده، در صورت لزوم، این روند را تکرار کنید. چه با یک هود لامینار عمودی یاهود لامینار افقی کار کنید، می توانید رویه را در صورت نیاز تنظیم کنید. یک ماده تمیز کننده خوب برای استفاده، ایزوپروپانول 70٪ استریل درجه USP است.

نتیجه

به یاد داشته باشید: تمیز کردن اولیه، ضدعفونی مناسب نیست. در حالی که تمیز کردن هود لامینار خود به کارایی و ایمن نگه داشتن آن کمک می کند، اما مزایای مهم ضدعفونی کردن را برای شما به ارمغان نمی آورد. علاوه بر این، روش‌های مهمی مانند استریل کردن و کالیبراسیون برای طولانی‌تر کردن عمر هود شما به همان اندازه حیاتی هستند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود لامینار افقی, هود آزمایشگاهی, هود لامینار عمودی, هود لامینار کلاس1, هود لامینار کلاس2, هود کشت بافت, هود لف, هود میکروبی, هود میکروبیولوژی, نویسنده : Ferasati بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 14:25

هود شیمیایی

تعیین اینکه کدام طراحی هود برای برنامه تحقیقاتی شما مناسب است مسلما مهمترین بخش زیرساخت در اکثر آزمایشگاهها هود شیمیایی است

با توجه به تمرکز امروزی که به شدت به سمت پایداری و هزینه های انرژی کمتر تغییر کرده است، انتخاب هود شیمیایی مناسب اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در بیشتر تنظیمات معمولی از هودهای لوله کشی سنتی استفاده می شود. با این حال، پیشرفت‌های فناوری، هود بخار فیلتر شده یا «بدون مجرا» را بالا برده و زمین بازی را هموار کرده است. بنابراین، ما فکر کردیم که بحث در مورد اصول اولیه طراحی و مزایا و معایب هود شیمیایی بدون کانال در مقابل لوله‌کشی مناسب است.

طراحی هود شیمیایی – تفاوت بین کانالی و بدون کانال

هودهای شیمیایی برای جذب و حذف آلاینده های ناشی از کار با مواد شیمیایی طراحی شده اند. هدف از هودها محافظت از کارگر با محتوی و حذف دود، گازها، بخارات یا ذرات مضر یا سمی است. طراحی هود شیمی سعی می‌کند یک ناحیه جذب در جلوی آن ایجاد کند تا آلاینده‌ها را در داخل هود نگه دارد، جایی که آنها تخلیه یا فیلتر می‌شوند.

هود شیمیایی مجرای سنتی دارای یک دمنده اگزوز یا فن است که از راه دور نصب شده است به طوری که هوای اتاق آزمایشگاه به داخل و از طریق هود کشیده می شود و جریان هوا جهت دار را به داخل هود ایجاد می کند. هر گونه آلودگی ایجاد شده در هود از طریق مجاری به بیرون تخلیه می شود. هودهای فیلتر شده یا بدون کانال از اصول یکسانی استفاده می کنند، اما به جای مجرای با دمنده و پشته نصب شده از راه دور، آنها از یک فیلتر یکپارچه پر از رسانه های جاذب مناسب برای جذب و حذف آلاینده ها قبل از تخلیه هوای فیلتر شده به آزمایشگاه استفاده می کنند.

همانطور که می بینید، تفاوت های عمده ای بین طرح های کانال دار و بدون کانال وجود دارد. بنابراین، چگونه می دانید کدام یک برای برنامه شما بهترین است؟ باید چند تکلیف انجام دهید. نترسید، ما تصمیمات اصلی را برای شما در زیر تقطیر می کنیم.

نیازهای خاص خود را – فوری و بلند مدت – تعیین کنید

به عنوان مدیران آزمایشگاه، ما می دانیم که استاندارد OSHA برای مواجهه شغلی با مواد شیمیایی خطرناک در آزمایشگاه ها، 29CFR1910.1450، که معمولاً به عنوان استاندارد آزمایشگاه OSHA نامیده می شود، حاوی عباراتی در پیوست A غیراجباری است که ماهیت بسیار کلی دارند.  برای مثال، بیان می‌کند: «جریان هوا به داخل و داخل هود نباید بیش از حد متلاطم باشد. سرعت صفحه هود باید کافی باشد (معمولاً 60-100 lfm). بیشتر هودها جریان مناسبی را ارائه می دهند، بنابراین باید دقیق تر باشیم.

قبل از هر چیز، ما باید مواد شیمیایی مورد انتظار برای استفاده، آلاینده های بالقوه تولید شده و تعداد دفعات یا مقدار تخمینی تولید شده را بدانیم. آیا رسانه فیلتر مناسب موجود است و اگر چنین است، بسته فیلتر قبل از اینکه تعویض شود چقدر دوام می آورد؟

به طور کلی، هود شیمیایی می توانند تقریباً همه چیز را با مواد مجرای مناسب و نصب و راه اندازی کنند. با این حال، اگر از رادیو ایزوتوپ ها، نانوذرات یا اسید پرکلریک استفاده می شود، هودهای مجرای ممکن است تنها انتخاب شما باشند.

سوال بعدی در مورد انعطاف پذیری تسهیلات است. آیا مکان هود هرگز نیاز به تغییر خواهد داشت؟ اگر نه، هر کدام از این دو نوع کار می کند. اگر امکان تغییر مکان وجود داشته باشد، هودهای بدون کانال جابه‌جایی آسان‌تری را ارائه می‌کنند، بدون کانالی برای برداشتن و نصب مجدد.

هزینه همیشه بخش بزرگی از معادله است و متغیرهای زیادی در اینجا وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. آیا در حال نصب هود در یک ساختمان موجود هستید یا در حال برنامه ریزی برای تاسیسات جدید هستید؟ هزینه های اولیه به طور قابل توجهی متفاوت است. یک هود معمولی بدون کانال با عرض پنج فوت از یک فروشنده بزرگ ممکن است بیش از 25000 دلار قیمت داشته باشد (با اولین مجموعه از رسانه های فیلتر)، در مقایسه با حدود 6000 دلار برای یک هود کانالی با اندازه مشابه. با این حال، باید هزینه‌های زیرساخت مورد نیاز (کانال، دمنده، پشته اگزوز، سیستم‌های مکانیکی و غیره) و همچنین مهندسی و نیروی کار را اضافه کنید که هزینه‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

علاوه بر هزینه های اولیه، هزینه های عملیاتی نیز باید در نظر گرفته شود. برای هودهای بدون کانال، این هزینه ها شامل هزینه جایگزینی رسانه های فیلتر و همچنین دفع رسانه های مصرف شده است. تولیدکنندگان هود شیمیایی بدون کانال خوشحال هستند که تجزیه و تحلیل هزینه را بر اساس نیازهای خاص شما ارائه دهند. از طرف دیگر، هودهای مجرای به دلیل هزینه بالای انرژی ناشی از تخلیه مقادیر زیادی هوای مطبوع، هزینه‌های عملیات ساختمان را افزایش می‌دهند.

بخش های نهایی مورد توجه آموزش کاربر و عملیات معمولی و نگهداری است. هود مجرای سنتی معمولاً به آموزش جزئی در تنظیمات مناسب بافل و ارسی، همراه با عملیات گاه به گاه و تعمیر و نگهداری تعویض تسمه دمنده یا تنظیمات فن نیاز دارد. هودهای بخار بدون مجرا نیاز به درک بیشتری از محدودیت های رسانه فیلتر دارند، به عنوان مثال، چه چیزی را می توان فیلتر کرد و چه چیزی را نمی توان. دانستن چگونگی تشخیص اینکه چه زمانی رسانه نیاز به تعویض دارد و چگونه آن را به صورت ایمن انجام دهید، علاوه بر مدیریت و دفع صحیح رسانه مصرف شده، برای عملکرد ایمن و مناسب نیز اهمیت دارد.

به طور خلاصه

انتخاب بین هودهای لوله کشی سنتی و فناوری جدیدتر هودهای بدون کانال فیلتر شده نیازمند انجام تکالیف جدی است. استفاده از هودهای بدون کانال پتانسیل صرفه جویی طولانی مدت در هزینه انرژی ساختمان را دارد. هودهای بدون کانال همچنین انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند و از نظر زیست محیطی پایدارتر هستند زیرا به جای رقیق کردن و تخلیه آنها در هوای محیط، آلاینده ها را جذب و غیرفعال می کنند.

اولین اقدام شما این است که تعیین کنید آیا رسانه های مناسب برای آلاینده های مورد انتظار تولید شده در دسترس هستند یا خیر. دوم انجام یک تحلیل هزینه دقیق با در نظر گرفتن همه عوامل مورد بحث است.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود شیمیایی, هود شیمی, هود مواد شیمیایی, هود ضداسید, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 212 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 14:15

یخچال آزمایشگاهی

تفاوت یخچال آزمایشگاهی درب شیشه ای با یخچال آزمایشگاهی درب بسته

یخچال آزمایشگاهی در اندازه ها و پیکربندی های مختلفی تولید می شوند. صرف نظر از اندازه، یک ویژگی متمایز وجود دارد که باید در نظر گرفت: درب شیشه ای یا درب دار؟ هنگام انتخاب نوع درب باید به چند نکته توجه کرد. در ادامه راهنمای کوتاهی برای توضیح مزایا و معایب یخچال آزمایشگاهی درب دار و یخچال آزمایشگاهی درب شیشه ای آورده شده است.

مزایای یخچال آزمایشگاهی درب های شیشه ای

در شرکت نور صنعت تجهیز فردوس، ما به مراتب بیشتر از واحدهای درب دار، آزمایشگاه درب شیشه ای، یخچال داروخانه را می فروشیم. برخی از مشتریان سهولت استفاده را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر این انتخاب را بر اساس زیبایی شناسی انجام می دهند. از نظر عملی، یخچال های آزمایشگاهی درب شیشه ای چند مزیت دارند.

یخچال های آزمایشگاهی درب شیشه ای به کارکنان این امکان را می دهند که واکسن ها و داروهای داخل آن را بدون باز کردن درب ببینند. پیدا کردن محصول مناسب قبل از باز کردن درب به این معنی است که درب برای مدت کوتاهی باز است. هر چه درب بیشتر باز باشد، فرصت ناپایداری دما بیشتر می شود. علاوه بر این، باز شدن مکرر درب نیز به دمای ناسازگار کابینت کمک می کند.

یخچال آزمایشگاهی درب شیشه ای به کارکنان اجازه می دهد تا یک موجودی بصری سریع تهیه کنند. کارکنان می توانند قفسه ها را از طریق درب اسکن کنند و همیشه از سطح عرضه آگاه باشند.

معایب یخچال آزمایشگاهی درب های شیشه ای

برخی از یخچال های درب شیشه ای به خوبی واحدهای درب دار عایق نیستند. یخچال های درب شیشه ای اغلب دو جداره و پر از گاز هستند. با این حال، عایق می تواند کارایی کمتری نسبت به درب های بسته داشته باشد. یک واحد درب شیشه ای باید کمی سخت تر از یک واحد درب بسته برای حفظ دما کار کند. در صورت قطع برق، واحد درب شیشه ای ممکن است سریعتر از واحد درب بسته گرم شود.

درب های شیشه ای می توانند مسائل مربوط به حریم خصوصی را ایجاد کنند. اگر داروهای با ارزشی را ذخیره می کنید، ممکن است نخواهید کسی چیزی را که داخل یخچال است ببیند، که ممکن است سرقت را تشویق کند. علاوه بر این، برخی از محصولات و واکسن ها به نور حساس هستند و یک واحد درب شیشه ای را نامناسب می کند. با این حال، زمانی که واکسن ها در بسته بندی اصلی خود نگهداری می شوند، ممکن است این مشکلی ایجاد نکند، اما هنوز هم قابل تامل است.

مزایای یخچال آزمایشگاهی درب بسته

واحدهای آزمایشگاهی بخچال های درب بسته عایق کمی بهتر از درب های شیشه ای دارند. مقادیر بالاتر عایق به آنها اجازه می دهد تا از توان کمتری استفاده کنند. در صورت قطع برق، عایق اضافی به خنک‌تر نگه داشتن محموله کمک می‌کند.

فضای داخلی تاریک ممکن است برای داروها و واکسیناسیون هایی که به نور حساس هستند مناسب تر باشد. اما همانطور که قبلا گفته شد محصولات یخچالی در بسته بندی اصلی خود این مشکل را برطرف می کنند.

درب های بسته حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهند، چه داروهای گران قیمت را در یخچال خود نگهداری کنید و چه بخواهید آنها را از دید دور نگه دارید.

معایب یخچال آزمایشگاهی درب های بسته

عیب اصلی درب های بسته این است که نمی توانید داخل آن را ببینید تا محصولات مورد نیاز خود را بدون باز کردن درب پیدا کنید. هنگام جستجوی محصولات یا انجام موجودی ممکن است تمایل به باز نگه داشتن یخچال های درب بسته برای مدت طولانی تری وجود داشته باشد. باز بودن طولانی‌تر درب باعث می‌شود یخچال برای حفظ دمای صحیح سخت‌تر کار کند و باعث ساییدگی و پارگی سیستم خنک‌کننده شود.

در مورد قیمت چطور؟

یکی از اصلی ترین عواملی که در انتخاب یخچال آزمایشگاهی باید در نظر گرفت قیمت آن است. یخچال‌های آزمایشگاهی درب شیشه‌ای ممکن است کمی گران‌تر باشند – مجموعه‌ای از عوامل، از جمله سازنده و کیفیت قطعاتی که بر قیمت‌گذاری تاثیر می‌گذارند.

اگر قصد خرید یخچال یا فریزر آزمایشگاهی، پزشکی یا داروخانه ای را دارید، تیم فروش شرکت نور صنعت تجهیز فردوس خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند. تیم ما می تواند به شما در پیدا کردن یخچال آزمایشگاهی درب شیشه ای یا درب بسته مناسب برای درخواست خود کمک کند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی,یخچال درب شیشه ای, نویسنده : Ferasati بازدید : 196 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 14:14

هود شیمی

عوامل کلیدی تصمیم گیری در انتخاب هود شیمی

کدام  هود شیمی برای آزمایشگاه شما مناسب است؟

نکته تعمیر و نگهداری: هود شیمی آزمایشگاهی

اطمینان از جریان صحیح هود، یا سرعت چهره، در هود شیمی برای ایمنی کارکنان آزمایشگاه شما ضروری است. سرعت خیلی کم باعث می‌شود جریان‌ها یا اختلالات هوای اتاق بر روی هود غلبه کنند و آلودگی‌ها را به داخل اتاق بکشند. سرعت بیش از حد می تواند منجر به تلاطم و گردابی شود که همچنین منجر به خروج آلاینده ها از هود مواد شیمیایی می شود. حفظ جریان مناسب یا سرعت صورت مستلزم حفظ محیط کار بدون مانع و تنظیم بافل های داخلی برای جذب مناسب آلاینده های تولید شده است.

آیا نوع مواد شیمیایی مورد استفاده بر نوع هود ضد اسید مورد نیاز تأثیر می گذارد؟

بله، نوع مواد شیمیایی و معرف های مورد استفاده تأثیر مستقیمی بر راه اندازی شیمی دهی ایده آل خواهد داشت. اگر قرار است از اسید پرکلریک استفاده شود، برای جلوگیری از تجمع نمک های پرکلریک (خطر انفجار) به یک سیستم شستشو نیاز است. به همین ترتیب، اگر قرار است از اسید هیدروفلوئوریک استفاده شود، آستر پی وی سی یا لنگه لکسان اطمینان حاصل می کند که هیچ حکاکی صورت نمی گیرد. اگر قرار است از رادیو ایزوتوپ ها استفاده شود، باید یک لاینر فولادی ضد زنگ یک تکه نصب شود.

اندازه آزمایشگاه یا نیاز آینده به نوسازی چه تاثیری دارد که چه نوع هود باید مورد استفاده قرار گیرد؟

یکی از مسائلی که باید در طول فرآیند خرید هود شیمی به آن توجه شود، اندازه و ابعاد آزمایشگاه و نحوه قرار گرفتن هود شیمی جدید است. خرید یک هود شیمی فقط برای اینکه متوجه شوید که حتی در ورودی جا نمی شود می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد. به همین ترتیب، اگر به مدت کوتاهی پس از نصب نیاز به نوسازی یا جابجایی دود هود شیمی باشد، بهتر است برای اطمینان از جابجایی آسان، یک مدل نیمکتی را به جای مدل های روی زمین خریداری کنید.

آیا برای جلوگیری از آلودگی محیطی و جلوگیری از استنشاق گازها به هودهای مختلف نیاز است؟

فرآیندی که برای آن هود شیمی  مورد نیاز است نقش تعیین کننده ای در سطح جذب هوا و نحوه اجرای این کشش خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر تمرکز اصلی این است که اطمینان حاصل شود که هیچ گونه آلودگی نمونه رخ نمی دهد و آسیب به تکنسین یا محیط خطرناک نیست، می توان به جای آن از یک هود جریان آرام استفاده کرد. اگر هدف محافظت از تکنسین است، انواع هودهای لوله کشی با سطوح مختلف جذب هوا در دسترس هستند. همچنین می توان یک اسکرابر یا سیستم فیلتراسیون نصب کرد تا اطمینان حاصل شود که محیط خارج از آزمایشگاه در معرض خطر قرار نمی گیرد.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود شیمیایی, هود شیمی, هود مواد شیمیایی, هود ضداسید, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 23 تير 1401 ساعت: 11:12

نحوه تمیز کردن هود لامینار افقی و هود لامینار عمودی

تمیز کردن یک هود لامینار مانند یک کار خود توضیحی به نظر می رسد، اما فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید زمانی که مخاطرات استریلیزاسیون شامل یکپارچگی محصولات شما می شود. حتی مهمتر از آن، یک هود لامینار تمیز به اطمینان از ایمنی بیماران و مصرف کنندگان در انتهای دریافت کننده آن محصولات کمک می کند.

برای محیط‌هایی که نیاز به عقیم‌سازی به عنوان اولویت اصلی دارند، یک رویکرد روشمند برای تمیز کردن به حذف احتمال رشد میکروبی، نتایج آزمایش خراب یا آلودگی متقابل بین دسته‌های محصولات کمک می‌کند. خسته کننده است، اما کاملا ضروری است. یک هود لامینار تمیز، یک هود لامینار ایمن است، هم برای پرسنل و هم برای مصرف کنندگان، بنابراین استفاده از استراتژی که آلاینده ها را از معادله خارج کند، بسیار مهم است.

 

عقیم کردن، ضدعفونی کردن یا استریل کردن هود لامینار؟

ابتدا مشخص کنید که طبق رویه استاندارد تاسیسات خود به چه سطحی از تمیزی نیاز دارید. سه سطح از تمیزی وجود دارد که می توانید هنگام تمیز کردن هود لامینار خود به آنها دست یابید:

  • عقیم کردن: یک تمیز کردن استاندارد کثیفی و آلودگی های قابل مشاهده را از بین می برد و تعداد میکروب ها را بر روی سطح کاهش می دهد که احتمال بیماری، عفونت و آلودگی را کاهش می دهد.
  • ضد عفونی کردن: برای از بین بردن قارچ ها، ویروس ها و باکتری ها با استفاده از یک ماده پاک کننده. این تمیزی متوسط بین ضدعفونی و عقیم سازی است.
  • استریل کردن: آزاد کردن کامل چیزی از میکروارگانیسم ها، حذف کامل میکروب ها یا باکتری ها از طریق گرما، مواد شیمیایی و/یا فشار. یک ابزار استریل شده هیچ آلاینده ای روی سطح خود، قابل مشاهده یا غیر قابل مشاهده نیست. استریل کردن در محیط های آزمایشگاهی معمولاً از طریق اتوکلاو انجام می شود، اما فلو هودها برای قرار گرفتن در اتوکلاو بسیار بزرگ هستند.

به خاطر داشته باشید که همه مواد شوینده شیمیایی با مواد هود لامینار شما سازگار نیستند. مواد فلو هود خود را بشناسید و از چه چیزی برای تمیز کردن آن استفاده کنید – برای مرجع از نمودار سازگاری شیمیایی Terra استفاده کنید.

تجهیزات و لوازم خود را آماده کنید

  • برای جلوگیری از تماس شیمیایی با پوست، از دستکش اتاق تمیز، عینک ایمنی، ماسک صورت تمیز و هر لباس دیگری که برای لباس پوشیدنتان نیاز است استفاده کنید.
  • آماده باشید که زباله های خود را در یک کیسه زباله تمیز از نظر مواد شیمیایی دور بریزید.
  • حوله های کاغذی ذرات را می ریزند مانند گربه که خز می ریزد. شما باید از دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب ایزو مناسب استفاده کنید.
  • سواب های مورد تایید اتاق تمیز، گوشه ها و لبه های تنگ را بهتر از پارچه تا شده یا ناخن دستکش دار تمیز می کنند.
  • مالیدن کثیفی به مواد PVC آکریلیک یا استاتیکی باعث خراشیدگی سطح می شود. اگر فلو هود دارای کثیفی یا پودری است که می تواند ساینده باشد، قبل از شروع کار از جاروبرقی تمیز اتاق استفاده کنید. اگر جاروبرقی در اتاق تمیز شما مجاز نیست، به جای پاک کردن یا مالش، به آرامی خاک را پاک کنید.

نحوه تمیز کردن و استریل کردن هود لامینار افقی:

 

  1. هود لامینار افقی را روشن کنید و اجازه دهید هوا به مدت 30 دقیقه دمیده شود.
  2. دستمال مرطوب اتاق تمیز خود را تا کنید تا یک پد تشکیل شود و دستمال مرطوب را با مقدار زیادی از ماده تمیز کننده خیس کنید. نباید چکه کند، اما نباید خشک هم باشد. یک دستمال خشک راحت تر پاره می شود و به طور موثر خاک را نمی گیرد.
  3. ابتدا سقف کاپوت را از پشت به جلو تمیز کنید و از چپ به راست حرکت کنید. لبه‌های بالایی و گوشه‌های پشتی را پاک کنید.
  4. دستمال پاک کن اتاق تمیز خود را اغلب بررسی کنید. اگر به نظر می رسد که مقدار قابل توجهی آلاینده جمع شده است، آن را تا کنید تا قسمتی تازه ظاهر شود، دستمال را دوباره با ماده تمیز کننده خیس کنید و ادامه دهید. دستمال مرطوب را هر چند وقت یکبار که لازم است عوض کنید.
  5. کناره های هود را از پشت به جلو تمیز کنید و به سمت پایین حرکت کنید. لبه های کناری و گوشه های پایینی پشت را با سواب پاک کنید.
  6. سپس به آرامی توری FFU را از چپ به راست، از بالا به پایین تمیز کنید، مطمئن شوید که هرگز یک ماده تمیز کننده را مستقیماً روی گریل اسپری نکنید، زیرا می تواند به رسانه فیلتر HEPA یا فیلتر هپا مستقیماً در پشت توری آسیب برساند. در عوض، دستمال پاک کننده را اسپری کنید.
  7. سپس سطح کار را از چپ به راست تمیز کنید و به سمت جلو حرکت کنید.
  8. این فرآیند تمیز کردن را با استفاده از یک عامل ضدعفونی کننده مانند ایزوپروپانول 70٪ استریل درجه USP تکرار کنید.

نحوه تمیز کردن و استریل کردن هود لامینار عمودی:

 

  1. هود لامینار عمودی را روشن کنید و اجازه دهید هوا به مدت 30 دقیقه دمیده شود.
  2. دستمال مرطوب اتاق تمیز خود را تا کنید تا یک پد تشکیل شود و دستمال مرطوب را با مقدار زیادی از ماده تمیز کننده خیس کنید. نباید چکه کند، اما نباید خشک هم باشد. یک دستمال خشک راحت تر پاره می شود و به طور موثر خاک را نمی گیرد.
  3. از بالای هود شروع کنید و به آرامی توری را که صفحه فیلتر هود را می پوشاند، تمیز کنید، پارچه را از چپ به راست و عقب به جلو حرکت دهید. هرگز یک ماده تمیز کننده را مستقیماً به داخل توری اسپری نکنید، زیرا می تواند به رسانه حساس فیلتر هپا مستقیماً در پشت توری آسیب برساند. در عوض، دستمال پاک کننده را اسپری کنید.
  4. دستمال پاک کن اتاق تمیز خود را اغلب بررسی کنید. اگر به نظر می رسد که مقدار قابل توجهی آلاینده جمع شده است، آن را تا کنید تا قسمتی تازه ظاهر شود، دستمال را دوباره با ماده تمیز کننده خیس کنید و ادامه دهید. دستمال مرطوب را هر چند وقت یکبار که لازم است عوض کنید.
  5. قسمت عقب کاپوت را از چپ به راست تمیز کنید و به سمت پایین حرکت کنید. لبه های پشتی و گوشه های بالایی را پاک کنید.
  6. سپس کناره ها را از پشت به جلو تمیز کنید، از بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. لبه های پایینی و گوشه های پایینی پشت را با سواب پاک کنید.
  7. سپس سطح کار را از پشت به جلو، از چپ به راست تمیز کنید.
  8. این فرآیند تمیز کردن را با استفاده از یک عامل ضدعفونی کننده مانند ایزوپروپانول 70٪ استریل درجه USP تکرار کنید.

هنگامی که این مراحل را انجام دادید، می توانید با کشیدن یک دستمال مرطوب در امتداد سطح، تمیز بودن هود لامینار را آزمایش کنید – اگر بدون کثیفی باشد، به وضوح تمیز است. در بیشتر موارد، تمیز کردن قابل مشاهده برای ادامه استفاده از هود کافی است. در موارد نادری که اینطور نیست، نور را تغییر دهید تا روشن‌تر شود و نقاط بیشتری پیدا کنید.

فرآیند استریل کردن را می توان در صورت نیاز بین عملیات در طول روز فقط با یک ماده استریل کننده تکرار کرد. اگر هود کثیف شد یا اگر توسط ماده استریل کننده نشت نشت کرد، مراحل تمیز کردن را با مواد ضد عفونی کننده تکرار کنید.

سایر اشکال عقیم سازی:

 

ضدعفونی کننده های آئروسل:

ذرات پراکسید هیدروژن تبخیر شده را پراکنده می کند، که در اطراف اتاق شناور می شوند تا زمانی که روی یک سطح قرار گیرند و موجودات موجود در محیط را از بین ببرند. برخی از انواع ضدعفونی کننده ها پس از واکنش به آب و اکسیژن تبدیل می شوند و نیازی به پاک کردن اضافی ندارند. با این حال، این روش مواد ضد عفونی کننده را به طور مساوی توزیع نمی کند، مکانی که می خواهید ضد عفونی کنید باید مهر و موم شده و ایزوله شود و قبل از بازگشت به کار باید منتظر بمانید تا فرآیند واکنش کامل شود.

ضدعفونی کننده UVC:

یک ضدعفونی کننده میکروب کش UV که بیشتر در ضدعفونی هودها استفاده می شود، تهدیدات آلودگی را تحت تابش و ریشه کن می کند. این ماده با دناتوره کردن جزئی اسید نوکلئیک میکروبی عمل می کند – در برابر تهدیدات مبتنی بر اسپور نسبت به یک ضدعفونی کننده آئروسل موثرتر است، اما به عنوان یک مرحله ضد عفونی اضافی پس از ضدعفونی کردن عمل می کند. یک لامپ میکروب کش UV به راحتی در هود نصب می شود و می توان آن را از راه دور فعال کرد، بنابراین می توانید هود لامینار را در زمانی که استفاده نمی کنید ضدعفونی کنید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود لامینار افقی, هود لامینار عمودی, هود لامینار کلاس1, هود لامینار کلاس2, هود کشت بافت, هود لف, هود میکروبی, هود میکروبیولوژی, نویسنده : Ferasati بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 20 تير 1401 ساعت: 13:35

راهنمای خرید و انتخاب یخچال و فریزرهای آزمایشگاهی مختلف

هنگامی که در یک آزمایشگاه علمی یا پزشکی کار می کنید، به مکانی امن و مطمئن برای نگهداری مواد، نمونه ها و محصولات مختلفی که با آنها کار می کنید نیاز دارید. یخچال و فریزر آزمایشگاهی راه حل قابل اعتمادی برای کنترل دما و حفظ این منابع هستند. به دلیل ماهیت ظریف بسیاری از این مواد، مهم است که آزمایشگاه خود را به واحد سردخانه عالی مجهز کنید. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند. برای کمک به شما دریافتن تجهیزات مناسب برای آزمایشگاه و مواد، در اینجا راهنمای ما در مورد یخچال و فریزرهای آزمایشگاهی مختلف است.

چرا به یخچال آزمایشگاهی نیاز دارید؟

یخچال و فریزر آزمایشگاهی در حفظ مواد و نمونه های حساس بسیار مهم هستند. به همین دلیل، آنها نسبت به یخچال معمولی خانگی شما دارای سیستم کنترل دما سفت و سازگارتر هستند. در صنعت پزشکی، این کنترل دما قابل اعتماد به متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا واکسن ها، نمونه های خون، لوازم دارویی و موارد دیگر را با خیال راحت ذخیره کنند. همه این مواد به درجه حرارت بسیار سازگار و سایر اقدامات بهداشتی متکی هستند تا خطر عوارضی مانند رشد باکتری ها یا مواد ناپایدار را کاهش دهند. این یخچال و فریزر یک راه حل قابل اعتماد برای نگهداری از سردخانه برای آزمایشگاه های علمی، پزشکی و دارویی است. علاوه بر کنترل دما، یخچال های آزمایشگاهی پزشکی دارای سیستم امنیتی پیشرفته نیز هستند. این امر به نظارت بر هرگونه نوسانات در واحد ذخیره سازی کمک می کند و در صورت بروز هرگونه مشکل، مانند از کار افتادن سنسور یا باز گذاشتن تصادفی درب فریزر توسط یکی از کارکنان، به کارکنان آزمایشگاه هشدار می دهد. با نظارت و هشدار به کارکنان آزمایشگاه در مورد تغییرات دما، سیستم هشدار به نظارت و رفع هر گونه خطا که می تواند منجر به تخریب یا آسیب دیدن نمونه های داخل یخچال شود، کمک می کند. این به حفظ نمونه‌ها کمک می‌کند و آزمایشگاه‌ها را از دست دادن مواد گرانبها و همچنین پولی که برای خرید آنها نیاز است، حفظ می‌کند.

یخچال و فریزر زیر پیشخوان

یخچال و فریزرهای زیر پیشخوان یک راه حل کارآمد برای ذخیره سازی برای آزمایشگاه هایی با فضای کمتر هستند. در دو و نیم یا چهار فوت مکعب، این واحدها به خوبی در زیر پیشخوان، در گوشه ها، و در مناطق دیگر با فضای محدود قرار می گیرند. یخچال های رومیزی نیز برای افزایش فضای پیشخوان و ایجاد فضای کاری بزرگتر به کارکنان شما خدمت می کنند. یخچال و فریزرهای زیر پیشخوان دارای بسیاری از گزینه ها و ویژگی های مشابه همتایان بزرگتر خود هستند، از جمله گزینه های ایستاده یا توکار، درهای شیشه ای یا جامد و موارد دیگر. این طیف از ویژگی ها و عملکردها، یخچال های بدون نسخه را به یک راه حل مناسب برای ذخیره سازی سرد برای آزمایشگاه های کوچکتر تبدیل می کند.

یخچال و فریزر آزمایشگاهی عمودی

یخچال‌های عمودی با کارایی بالا احتمالاً همان چیزی هستند که وقتی به یک یخچال آزمایشگاهی استاندارد فکر می‌کنید تصور می‌کنید. این واحدها در طیف وسیعی از اندازه‌ها هستند تا برای انواع مختلف آزمایشگاه‌ها مناسب باشند. همچنین می توانید از یخچال و فریزر ترکیبی برای نگهداری کارآمدتر استفاده کنید. واحدهای دو یا سه در برای آزمایشگاه های بزرگتر که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، به خوبی کار می کنند. البته، این واحدهای بزرگ‌تر هنوز با سیستم‌های کنترل دما دقیق و قابل اعتماد عرضه می‌شوند که به شما امکان می‌دهند دمای ایده‌آل را برای واکسن‌ها، داروها و سایر مواد خود تنظیم و حفظ کنید. این سیستم ها شامل یک کنترلر ریزپردازنده هوشمند، نمایشگر دیجیتال و یک سیستم امنیتی برای هشدار به کارکنان آزمایشگاه در مورد هر گونه مشکل یا نوسانات دما هستند.

فریزرهای با دمای پایین

هیچ تنظیم دمای جهانی برای واکسن ها، نمونه ها و سایر موادی که ممکن است در فریزر آزمایشگاهی خود نگهداری کنید وجود ندارد. به همین دلیل مهم است که دماهای مختلف مورد نیاز برای هر یک از نمونه های خود را پیگیری کنید.  در حدود -25 درجه سانتیگراد است، اما برای برخی از مواد به اندازه کافی سرد نیست. اگر آزمایشگاه شما نیاز به دمای پایین تری دارد، به فریزر با دمای پایین نیاز دارید. اینها دارای محدوده دمایی در حدود 10- تا 45- درجه سانتیگراد هستند که محلول ذخیره سازی سرد شدیدتری برای مواد آزمایشگاهی شما ارائه می دهد.

 

 

فریزرهای با دمای بسیار پایین

اگر فریزرهای با دمای پایین به اندازه کافی برای کار آزمایشگاه شما سرد نیستند، برای محافظت از مواد خود به یک فریزر با دمای بسیار پایین نیاز دارید. متخصصان این فریزرها را برای قوی ترین و فشرده ترین انبار سرد طراحی می کنند. فریزرهای با دمای بسیار پایین دارای محدوده دمایی 50- تا 86- درجه سانتیگراد هستند. نیازهای شدید دمایی برای این مواد باعث می شود که سیستم امنیتی فریزر اهمیت بیشتری پیدا کند. به این ترتیب، این فریزرهای با دمای بسیار پایین دارای یک صفحه نمایش دیجیتالی محافظت شده با رمز عبور، هشدار قطع برق صوتی یا باتری کم، هشدار خرابی سنسور و موارد دیگر هستند. این فریزرهای با دمای بسیار بالا همچنین دارای درب مغناطیسی برای عایق کاری و کنترل بیشتر هستند. علاوه بر این، این واحدها دارای یک سیستم خنک کننده سریع هستند که به بازگشت مواد به دمای مطمئن پس از باز و بسته شدن مجدد درب کمک می کند. این بازیابی دما به کاهش خطر فاسد شدن یا آلوده شدن مواد شما در زمانی که کارکنان شما مجبور به کار در داخل و خارج از فریزر هستند کمک می کند.

یخچال بانک خون

علاوه بر واکسن ها و داروها، متخصصان پزشکی از یخچال های آزمایشگاهی نیز برای نگهداری خون، پلاسما و سایر فرآورده های خونی استفاده می کنند. یخچال های بانک خون برای نگهداری ایمن خون و مواد مرتبط با آن باید از مقررات سختگیرانه پیروی کنند. علاوه بر کنترل دمای قابل اعتماد، یخچال های بانک خون باید دارای محفظه های ذخیره سازی داخلی و یک سیستم سازمانی قوی نیز باشند. سازماندهی فرآورده های خونی به تنهایی از طریق بینایی غیرممکن است، با این حال، تمایز بین نمونه های مختلف خون در آزمایشگاه بسیار مهم است. یک سیستم سازمانی قابل اعتماد و به خوبی نگهداری شده، کلید یخچال بانک خون آزمایشگاه شما است.

امکانات و لوازم جانبی

همانطور که در بالا ذکر شد، یخچال و فریزرهای آزمایشگاهی پزشکی دارای ویژگی ها و تنظیمات مختلفی هستند که به محافظت از دما و امنیت دستگاه کمک می کند. برخی از این ویژگی ها به کاهش نیاز به باز کردن درب دستگاه کمک می کند و دمای داخلی را به خطر می اندازد. به عنوان مثال، یک درب شیشه ای روی یخچال آزمایشگاهی به شما این امکان را می دهد که بدون باز کردن دستگاه، مواد خود را بررسی و انبار کنید. به طور مشابه، یک دماسنج دیجیتال خارجی به شما و کارکنانتان و خواندن دقیق دمای دستگاه را می دهد و به شما امکان می دهد مواد خود را بدون بازرسی فیزیکی نگهداری کنید. لوازم جانبی دیگر، مانند سیستم هشدار صوتی، ثبت داده‌ها، یا نمایشگرهای دمای بی‌سیم، برای نظارت بیشتر بر روی مواد شما کار می‌کنند. این به شما و کارکنانتان اجازه می‌دهد تا مشکلات بالقوه را قبل از بروز پیدا کنید.

امیدواریم این راهنمای یخچال و فریزرهای مختلف آزمایشگاهی به شما کمک کند تا آزمایشگاه خود را با واحدهای سردخانه مورد نیاز خود تجهیز کنید. انتخاب تجهیزات مناسب بخش مهمی از راه‌اندازی آزمایشگاه شماست و نور صنعت تجهیز اینجاست تا به شما کمک کند. از یک یخچال عمودی استاندارد گرفته تا فریزرهای سخت و بسیار کم دما، ما اینجا هستیم تا محصولات معتبر و با کیفیت مورد نیاز آزمایشگاه شما را ارائه دهیم.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 153 تاريخ : شنبه 18 تير 1401 ساعت: 13:40

یخچال آزمایشگاهی

هنگام خرید یخچال آزمایشگاهی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

 

وقتی صحبت از یک واحد ذخیره سازی سرد می شود، نمی خواهید به کمتر از آن بسنده کنید. یخچال یا فریزر آزمایشگاهی درجه دارویی یکی از مهم ترین بخش های آزمایشگاه شماست. کنترل و نظارت دقیق دما، عایق بندی ایمن و سیستم های هشدار، و سایر ویژگی ها این تجهیزات را بسیار مهم تر از یخچال یا فریزر خانگی معمولی شما می کند.

با این حال، همه واحدهای سردخانه یکسان نیستند. هر آزمایشگاهی نیازهای خاص خود را دارد، به این معنی که شما باید یخچال پزشکی را برای مطابقت با چیدمان، مواد و فرآیندهای خاص خود پیدا کنید.

یخچال آزمایشگاهی مناسب می‌تواند آزمایشگاه شما را با حفظ محصولات و مواد شما، حفظ موجودی ایمن و سازمان‌دهی شده و آسان‌تر کردن کار کارمندان شما، تا حد امکان مقرون به صرفه کند.

هنگامی که زمان خرید یک واحد سردخانه برای آزمایشگاه خود فرا می رسد – یا جایگزین قدیمی خود می کنید – بهترین گزینه را با این لیست از مواردی که هنگام خرید یخچال آزمایشگاهی باید در نظر بگیرید، انتخاب کنید.

در یخچال آزمایشگاهی چه چیزی را ذخیره می کنید؟

اگرچه ممکن است این سوال بدیهی به نظر برسد، اما این اولین چیزی است که هنگام خرید یخچال آزمایشگاهی باید از خود بپرسید. برای نگهداری در سردخانه به چه نوع موادی نیاز دارید؟ اگر آزمایشگاه پزشکی شما با واکسن کار می کند، به واحدی کاملاً متفاوت از آزمایشگاهی که خون و پلاسما را ذخیره می کند نیاز دارید.

تولید کنندگان یخچال و فریزرهای خاصی را برای قرار دادن مواد خاصی طراحی می کنند. اگر قصد دارید واکسن، خون و پلاسما یا لوازم دارویی را ذخیره کنید، مطمئن شوید که واحدی را انتخاب کنید که دقیقاً با آنچه نیاز دارید انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند تا از کنترل دما، امنیت و سایر ویژگی های مورد نیاز برای مواد خاص خود اطمینان حاصل کنید. همچنین باید از خود بپرسید که آیا به یک واحد نسوز یا مقاوم در برابر جرقه نیاز دارید.

اگر آزمایشگاه شما با مواد قابل اشتعال کار می کند، یخچال یا فریزر نسوز بدون هیچ منبع اشتعال کار می کند و نگهداری این محصولات را برای شما بسیار ایمن تر می کند.

محدوده دما در یخچال آزمایشگاهی

علاوه بر این که آزمایشگاه شما چه نوع موادی را ذخیره می کند، لازم است دمای مورد نیاز برای هر یک از آن مواد را نیز در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا نوع مناسب واحد سردخانه را انتخاب کنید.

آیا یک یخچال استاندارد آزمایشگاهی برای شما کار می کند یا به فریزر با دمای پایین نیاز دارید؟ چهار نوع اصلی سردخانه برای مطابقت با نیاز شما وجود دارد. یخچال های استاندارد درجه دارویی معمولاً بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد کار می کنند.

فریزرهای آزمایشگاهی در حدود -10 تا -25 درجه سانتیگراد کار می کنند. فریزرهای با دمای پایین می توانند مواد را در دمای -45 درجه سانتیگراد ذخیره کنند. در نهایت، فریزرهای بسیار کم وجود دارند که از -50 تا -86 درجه سانتیگراد  کار می کنند.

قبل از خرید یک واحد سردخانه، مشخصات آن و همچنین مواد مورد نیاز خود را مجدداً بررسی کنید تا بتوانید مطمئن شوید که یخچال یا فریزر مناسب برای این کار دارید.

فضای ذخیره سازی

بعدی در لیست مواردی که هنگام خرید یخچال آزمایشگاهی باید در نظر بگیرید، میزان فضای مورد نیاز شما است. هم به فضای داخلی و هم به ابعاد خارجی فکر کنید. شما می‌خواهید مطمئن شوید که فضای ذخیره‌سازی کافی برای همه مواد حساس به دما در آزمایشگاه خود دارید، اما همچنین باید مطمئن شوید که دستگاه در محل شما قرار می‌گیرد.

خوشبختانه شما چند گزینه دارید. اگر آزمایشگاه کوچکتری دارید که با موجودی انبوه کار نمی کند، می توانید یک واحد زیر پیشخوان یا رومیزی کوتاهتر انتخاب کنید. برای آزمایشگاه‌های بزرگ‌تر، یخچال‌های دو یا سه دری می‌توانند فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای همه مواد را در اختیار شما قرار دهند.

یخچال بیش از حد پر می تواند منجر به تصادفات و مواد آسیب دیده شود، بنابراین شما هرگز نمی خواهید فضای واحد خود را خالی کنید. از سوی دیگر، داشتن فضای بیش از حد می تواند هزینه و انرژی غیر ضروری زیادی را برای آزمایشگاه شما به همراه داشته باشد.

قبل از تصمیم گیری نهایی، مطمئن شوید که نیازهای موجودی خود را به دقت بررسی کرده اید.

طرح بندی آزمایشگاه شما

در حالی که به اندازه آزمایشگاه خود توجه می کنید، باید در مورد چیدمان تأسیسات نیز فکر کنید. یخچال یا فریزر آزمایشگاهی جدید خود را کجا قرار می دهید؟ مطمئن شوید که به الزامات تهویه دستگاه نیز توجه کرده اید.

اگر یک واحد مستقل را انتخاب کنید، به فضایی در طرفین و بالای دستگاه نیاز دارید تا هوا به گردش درآید. الزامات ترخیص کالا را نیز بررسی کنید. واحد سردخانه جدید شما ممکن است به فضایی در پشت، کنار یا بالای آن نیاز داشته باشد تا کویل ها و سایر اجزای آن بتوانند ایمن بنشینند.

اگر قبل از خرید، مکانی را برای واحد خود در نظر بگیرید، به نصب آسان و مکانی امن برای اقامت تجهیزات جدید خود کمک می کنید.

سازمان درونی

همچنین باید به خاطر داشته باشید که شما و کارکنانتان در داخل و اطراف یخچال آزمایشگاه چگونه کار خواهید کرد. بسیاری از واحدها دارای لوازم جانبی هستند که سازماندهی و دسترسی را برای تیم شما بسیار آسان می کند.

در نظر بگیرید که واحدهای قفسه بندی چگونه هستند. آیا یخچال دارای قفسه بندی اضافی است؟ قفسه ها از چه چیزی ساخته شده اند؟ قفسه های شیشه ای تمیز کردن داخلی دستگاه را آسان تر می کند، اما می تواند جریان هوا را در یخچال مختل کند. قفسه های پلاستیکی، سوراخ دار یا سیمی با گردش دستگاه بهتر کار می کنند تا مواد شما را در دمای ثابت نگه دارند.

محل نگهداری درب را نیز در نظر بگیرید. اگرچه ممکن است فضای اضافی برای مواد شما فراهم کند، اما هر بار که دستگاه را باز می کنید، هر چیزی که در درب ذخیره می شود، بیشتر در معرض هوای بیرون قرار می گیرد.

به چه نوع امنیت نیاز دارید؟

اگر برای نگهداری مواد در دمای مناسب به یخچال آزمایشگاهی یا فریزر آزمایشگاهی خود متکی هستید، اگر برق قطع شود، کارمندی درب واحد را باز بگذارد یا اشتباهات دیگری رخ دهد چه اتفاقی می‌افتد؟ واحد سردخانه شما باید امنیت و همچنین تنظیم دما را ارائه دهد.

به ویژگی‌هایی مانند درب‌ها، قفل‌ها، و تنظیم خنک‌کننده سریع نگاه کنید تا هر زمان که در را باز و بسته می‌کنید، دستگاه را به دمای مناسب خود برگردانید. بسیاری از واحدها همچنین دارای سیستم های هشدار هستند که به شما در مورد نوسانات دما هشدار می دهند.

همچنین باید واحدهایی با نمایشگرهای دمای خارجی و سایر ویژگی‌هایی را در نظر بگیرید که به شما امکان می‌دهند بدون باز کردن درب و ایجاد اختلال در محیط داخلی، مواد خود را پیگیری کنید.

در نهایت، به گزینه های برق پشتیبان نگاه کنید تا در مواقع قطع برق یا سایر موارد اضطراری یخچال خود را روشن نگه دارید.

آزمایشگاه شما شایسته یک یخچال یا فریزر است که تمام نیازهای شما را برآورده کند. از تامین کنندگان یخچال دارویی خرید کنید که امروز با بازدید از شرکت نور صنعت تجهیز فردوس ارزش هر پنی را دارند.

ما مشخصات و ویژگی‌هایی را داریم که شما برای محافظت از موادتان، نگه‌داشتن موجودی سازمان‌یافته، و تا حد امکان سازنده و مقرون‌به‌صرفه آزمایشگاه شما نیاز دارید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 409 تاريخ : شنبه 18 تير 1401 ساعت: 13:37

مزایای ارتقاء هودهای شیمی در آزمایشگاه

ارتقاء هودهای شیمی را در پاسخ به تغییرات فضا، پرسنل و گردش کار بهینه می کند

این اولین مسئولیت و صلاحدید محقق علمی است که یک لایه محافظ بین خود و خطرات شیمیایی با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب (PPE) ایجاد کند. با این حال، هودهای  شیمی آزمایشگاهی یک سد ایمنی، مکانیکی و جوی قوی‌تر و کمی در برابر بخارات، پودرها و نشت‌های سمی ایجاد می‌کند. به جای بدیهی گرفتن هود شیمی– که ظاهراً از دوران باستان در آزمایشگاه زندگی می کرد – باید عمیقاً به هود اهمیت داد و آن را به عنوان یک شریک سازگار در کاهش خطر در نظر گرفت. به این ترتیب، اجزای منفرد مهمی وجود دارند که باید به‌عنوان بخش‌هایی از یک کل به درستی و پیوسته عمل کنند، و می‌توانند برای بازیابی یا بهبود عملکرد، مبادله یا ارتقا داده شوند.

 

محققان و مدیران آزمایشگاه باید برای ارتقا یا جایگزینی سیستم‌های هود برنامه‌ریزی کنند که مشخص شود باید فضای آزمایشگاهی یا تغییرات پرسنل را در خود جای دهند. تعویض و تعمیرات اساسی سیستم هود مخصوصاً زمانی ضروری است که ماهیت کاربرد کلی به نوع و درجه جدیدی از جریان کار شیمیایی تغییر کند.

به گفته کیسی فولمر، متخصص محصولات هودهای شیمی در Labconco، “طرح بهداشت شیمیایی خاص ساختمان رویه های عملیاتی استاندارد را مشخص می کند … و اینکه آیا می توان آنها را برای تطبیق تجهیزات هود جدید، به خصوص اگر نیاز به تغییر در جریان هوا داشته باشد یا خیر.” در سطح تک تک اجزا، رایج‌ترین انگیزه برای جایگزینی «استفاده نادرست از مواد یا خود هود است، مانند زمانی که اگزوز خاموش می‌شود در حالی که مواد خورنده هنوز وجود دارد، یا از موادی استفاده می‌شود که با هود یا دمنده ناسازگار هستند. “

کابینت و سطح کار

در درجه اول، یک هود شیمی تا حدودی یک جعبه مرتفع است، البته با برخی اخطارها. شاید مهم‌ترین نکته این باشد که وقتی ارسی بلند می‌شود (یا باز می‌شود)، کابینت کار باید بتواند سرعت هوای عمودی ایمن یا سرعت صورت را در صفحه فرضی که رابط بین کارگر و سطح کار را مشخص می‌کند، حفظ کند. سرعت چهره با جریان حجمی هوا که باید در داخل هود استفاده شود تا بخارات را قبل از مجرا شدن و تخلیه آنها در خود نگه دارد، مرتبط است. اگرچه سرعت های صورت در ارتفاع 50 درصد ارسی اغلب از 100 فریم در دقیقه فراتر می رود، برخی از کابینت های مدرن با کارایی بالا اکنون می توانند با خیال راحت با سرعت های پایین تا 40 فریم در دقیقه کار کنند، که با به حداقل رساندن جریان حجمی باعث صرفه جویی در انرژی و هزینه می شود.

علاوه بر بهبود در جریان هوا، عملکرد و تأثیرات محیطی، سطوح کابینت کار به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که اقدامات سختگیرانه در برابر خوردگی و تخریب را برآورده می‌کنند و از آن فراتر می‌روند و امکان تمیز کردن یا شستشو را فراهم می‌کنند. سطوح استاندارد کابینت اغلب از ساختار فایبر گلاس بدون درز تشکیل شده است تا از تجمع پودرها و ورود بخارات خورنده به شکاف هایی که به سختی تمیز می شوند، محافظت می کند. علاوه بر این، درج های متحرک ساخته شده از رزین کامپوزیت یا اپوکسی می توانند به مهار و تمیز کردن کمک کنند.

اصلاحات برای گردش کار شیمیایی مختلف

جریان‌های کاری شیمیایی خاص تغییرات طراحی را در اندازه، شکل، مواد و تجهیزات یکپارچه کابینت ایجاد کرده است. آشناترین و در همه جا طراحی ها هودهای شیمی کانالی ایستاده یا رومیزی است که بخارات را از طریق HVAC ساختمان خارج می کند. و هودهای شیمی  قابل حمل فیلتر شده، با فیلترهای مولکولی کارآمد که هوای تمیز را به آزمایشگاه باز می گرداند. چندین نوع تخصصی دیگر نیز وجود دارد که هر کدام مواد و اجزای مربوط به خود را دارند. هودهای تقطیر و کف نصب شده، که در سنجش فرمولاسیون دارویی رایج هستند، حاوی فضاهای کابینت داخلی بلند برای تجهیزات بزرگ، اغلب با ظرفیت پیاده‌روی هستند، اگرچه کاربر همیشه باید بیرون بماند. هودهای هضم اسیدی اغلب توسط محققین برای شناسایی ترکیبات عنصری آلیاژها استفاده می شود. و کابینت های آنها معمولاً به جای فایبرگلاس یا فولاد حاوی آسترهای پلی وینیل کلرید هستند تا از اچ شدن اسید جلوگیری شود. هودهای رادیوایزوتوپ حاوی محافظ سربی داخلی و گوشه های بدون درز هستند تا امکان پاکسازی کامل معرف و دفع مناسب را فراهم کنند. در نهایت، یک طراحی هود خاص فقط برای کار با اسید پرکلریک وجود دارد که جرقه و اصطکاک را برای کاهش خطرات انفجار کاهش می‌دهد و حاوی آسترهای مقاوم در برابر اسید با سیستم شستشوی یکپارچه است.

نظارت بر ایمنی

چگونه می دانید که آیا سرعت صفحه کار برای جدا کردن بخارات از شما کافی است؟ اولین خط دفاعی، پایبندی دقیق به پارادایم های گواهی مجدد منظم است که از طریق افسران ایمنی شیمیایی برنامه ریزی شده است. این کار باعث می شود که هود مطابق با استانداردهای خود عمل کند و طول عمر آن را افزایش دهد. اما برای استفاده روزانه، یک مانیتور خارجی یک عنصر جدایی ناپذیر در یک سیستم هود جدید یا یک ارتقاء کلیدی در یک سیستم موجود است. دستگاه‌های مانیتورینگ معاصر می‌توانند از طریق سنسورهای دیواره جانبی که جریان هوای تمیز محیط را اندازه‌گیری می‌کنند، و سنسورهای خطی یا کاوشگر که سرعت درون مجرای خروجی هوای خروجی از هود را تشخیص می‌دهند، کار کنند. هشدارها از طریق اعلان‌های مبتنی بر برنامه‌های دیداری، شنیداری و از راه دور، هنگام به خطر افتادن سرعت صورت یا مجرا به کاربران اطلاع می‌دهند.

دمنده ها و مجاری

مشابه سرعت صورت در صفحه ارسی، یک هود ایمن باید سرعت مجرای آستانه ای را حفظ کند تا بخارها را به اندازه کافی از هود خارج کند و آنها را از طریق سیستم های ساختمانی به بیرون هدایت کند. این امر مستلزم همزیستی بین ظرفیت هود، اندازه دمنده و طرح مجرای برای بهینه سازی جریان هوا متناسب با اندازه و نوع هود است. یک دمنده ضعیف که یک کابینت بزرگ را خسته می کند، بخارها را به اندازه کافی دفع نمی کند، در حالی که یک دمنده قوی می تواند به طور بالقوه سیستم مجرای را تحت الشعاع قرار دهد و در جریان هوای کابینت آشفتگی ایجاد کند و سرعت مجرا و صورت را به خطر بیندازد.

ترکیبی از قطر مجرا، تعداد و زاویه خمیدگی آرنج، همراه با اندازه کابینت و ارتفاع ارسی کاری، برای تعیین اندازه مناسب دمنده توطئه می کنند. علاوه بر این، مواد ساختمانی دمنده باید با دقت در جریان کار شیمیایی، در هماهنگی با استانداردهای ایجاد شده توسط انجمن حرکت و کنترل هوا، همکاری شود. برای محافظت در برابر احتراق، دمنده ها اغلب از پروانه های پلی پروپیلنی بدون جرقه و موتورهای محصور شده ضد انفجار و خنک شونده با فن استفاده می کنند. جریان کار اسیدی و آزمایشگاه‌های نزدیک به مناطق ساحلی با غلظت نمک بالا اغلب به مواد دمنده مقاوم در برابر خوردگی مانند PVC یا پلاستیک تقویت‌شده با فایبرگلاس نیاز دارند.

در تمام تکرارهای ممکن از هودهای شیمی  و اجزای مرتبط، تعداد زیادی از کدها و استانداردهایی که به طور مستقل بر هر قسمت حاکم است، می تواند بسیار زیاد باشد. با این حال، همانطور که فولمر توضیح می‌دهد، استاندارد ANSI Z9.5 برای تهویه آزمایشگاهی، که جامع است، «با هر گونه کد ساختمانی محلی جایگزین شده است». بسته به نیاز محقق و ظرفیت ساختمان، گزینه بخور مناسب همیشه در دسترس است.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 168 تاريخ : شنبه 18 تير 1401 ساعت: 13:35

5 مزیت یخچال دارویی

آزمایشگاه‌های پزشکی، بیمارستان‌ها و سایر مراکز مراقبت‌های بهداشتی اغلب از مواد بسیار حساس به دما مانند نمونه‌های خون، داروها، واکسن‌ها یا داروها استفاده می‌کنند. این مواد اغلب هم برای دانشمندانی که از آنها استفاده می کنند یا آنها را مطالعه می کنند و هم برای بیمارانی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشند بسیار ارزشمند هستند.

به این ترتیب، متخصصان در این تاسیسات مسئولیت سازماندهی، حمل و نگهداری این مواد را به گونه ای دارند که از آسیب یا آلودگی جلوگیری کند. این امر باعث می شود واحدهای سردخانه به یکی از حیاتی ترین راه حل ها برای امکانات پزشکی تبدیل شوند. بدون راه حل قابل اعتماد ذخیره سازی سرد، امکانات پزشکی می توانند مواد خود را از دست بدهند، با عواقب مالی مواجه شوند، کاهش بهره وری را تجربه کنند و بیمارانی را که به آنها خدمت می کنند در معرض خطر جدی قرار دهند.

به همین دلیل است که بسیاری از آزمایشگاه ها و سایر امکانات برای نیازهای ذخیره سازی سرد خود به یخچال های دارویی روی می آورند. با استفاده از این راهنمای مزایای یخچال دارویی، می توانید در مورد اینکه چرا این تجهیزات دارایی بسیار قابل اعتمادتر و مولدتری برای تأسیسات شما هستند، بیشتر بدانید.

یخچال های دارویی چیست؟

برای درک کامل مزایای یخچال دارویی، ابتدا باید بدانید که این تجهیزات دقیقا چه کار می کند. تولیدکنندگان یخچال و فریزر دارویی می‌سازند تا به‌منظور ذخیره‌سازی ایمن مواد پزشکی مانند داروها، واکسن‌ها و سایر اجزای سازنده آن‌ها استفاده شود. این به آنها چندین ویژگی می دهد تا آنها را از یخچال های معمولی خانگی متمایز کند که در ادامه می توانید با آنها آشنا شوید.

یخچال‌های آزمایشگاهی و فریزرهای آزمایشگاهی نیز باید دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را در مورد نگهداری دارو رعایت کنند. به این ترتیب، آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و سایر امکانات پزشکی به طور فزاینده‌ای به واحدهای سردخانه‌ای با درجه دارویی روی می‌آورند تا مواد حساس به دما را ایمن و مطمئن نگه دارند.

نظارت دقیق و مداوم دما

بارزترین و در عین حال حیاتی ترین ویژگی یخچال های دارویی، کنترل دما است. بسیاری از مواد مهم آزمایشگاهی برای حفظ قدرت خود یا جلوگیری از آلودگی به محیط های ذخیره سازی دقیق و کنترل شده متکی هستند. در حالی که یک یخچال خانگی می تواند اقلام را سرد نگه دارد، اما سیستم نظارت دقیق دما را که یک واحد درجه دارویی دارد، ندارد.

واحدهای سردخانه پزشکی از حسگرهای دیجیتال و یک سیستم مبتنی بر ریزپردازنده برای خواندن دقیق و دقیق دما استفاده می کنند. اکثر واحدها همچنین دارای دستگاه های نظارت بر دمای خارجی هستند که به کارکنان اجازه می دهد بدون باز کردن درب یخچال و به خطر انداختن محیط داخلی، دما را بررسی کنند. این همچنین ثبت و نگه‌داشتن تاریخچه دقیق دمای ذخیره‌سازی محصولات را آسان‌تر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به مواد خود دقت بیشتری داشته باشید.

علاوه بر این ویژگی ها، اکثر یخچال ها و فریزرهای آزمایشگاهی درجه دارویی دارای سیستم هشدار دما صوتی و تصویری نیز هستند. هنگامی که دمای داخلی بیش از حد بالا یا خیلی پایین نوسان می کند، به کارکنان اطلاع می دهد و در اسرع وقت به شما اطلاع می دهد که آیا مواد شما در معرض خطر هستند.

از داروها، واکسن ها و سایر محصولات محافظت کنید

یک سیستم مانیتورینگ دما دقیق و هوشیار تنها راهی نیست که یخچال‌های دارویی برای محافظت از محصولات و مواد شما کار می‌کنند. ویژگی هایی مانند درهای مهر و موم شده مغناطیسی، عایق با چگالی بالا و موارد دیگر به ایجاد یک محیط پایدار برای مواد حساس به دما کمک می کند. اکثر یخچال‌ و فریزر آزمایشگاهی درجه دارویی نیز دارای حالت خنک‌کنندگی سریع هستند که پس از باز کردن درب واحد شروع به کار می‌کند. این به حفظ دمای ثابت و محافظت از محصولات در هنگام کار کارکنان در داخل و خارج از یخچال کمک می کند. چرا تاسیسات شما به این نوع حفاظت نیاز دارد؟ موادی که آزمایشگاه‌های پزشکی، کلینیک‌ها یا بیمارستان‌ها با آن‌ها کار می‌کنند هم ارزشمند و هم گران هستند. اگر به دلیل تکنیک‌های ذخیره‌سازی ضعیف، نمونه‌ها یا محصولات را از دست بدهید، می‌تواند ضربه مالی زیادی به تأسیسات شما وارد کند. ممکن است در بودجه یا برنامه خود جایی برای جایگزینی موادی که از دست می دهید نداشته باشید. علاوه بر محافظت از داروها و سایر مواد، نگهداری مناسب در سردخانه با افزایش عمر مفید آنها را نیز حفظ می کند.

پشتیبان گیری برای خرابی برق اضطراری

حتی با کنترل و نظارت مناسب دما، محصولات و مواد شما همچنان می توانند در صورت قطع برق یا سایر موارد اضطراری در معرض خطر باشند. در حالی که برای چنین موقعیتی باید تاسیسات خود را به یک ژنراتور پشتیبان مجهز کنید، همیشه ایده خوبی است که یک منبع تغذیه پشتیبان در خود واحدهای ذخیره سازی سرد داشته باشید. این یکی دیگر از مزایای یخچال و فریزرهای آزمایشگاهی درجه دارویی است. اکثر واحدهای سردخانه پزشکی دارای یک باتری پشتیبان یا اتصال مشابه هستند که محصولات شما را حتی در زمان قطع یا قطعی برق دیگر حفظ می کند. این به شما این امکان را می دهد که محصولات خود را بدون نیاز به حمل و نقل به یک مرکز جایگزین در دمای مناسب نگه دارید. با این حال، حتی اگر واحد درجه دارویی شما دارای باتری پشتیبان باشد، همچنان باید احتیاط کنید. نسخه پشتیبان دوم را در دسترس داشته باشید و به یاد داشته باشید که آزمایشات منظمی را برای اطمینان از عملکرد هر دو باتری انجام دهید.

گردش هوای بهتر در یخچال دارویی

5 مزایای یخچال دارویی، یخچال های دارویی دارای سیستم های گردش هوا برای ایجاد دمای داخلی پایدارتر و یکنواخت هستند. فن‌های قدرتمند گردش را وادار می‌کنند در حالی که قفسه‌های سیمی اجازه می‌دهند هوا در کل واحد جریان یابد. این را با قفسه‌های شیشه‌ای یخچال خانگی مقایسه کنید که از مواد غذایی محافظت می‌کند اما از جریان یکنواخت و یکنواخت هوا جلوگیری می‌کند. هنگامی که صحبت از ذخیره ایمن لوازم دارویی می شود، یک سیستم گردش هوای ثابت و یکنواخت برتر است. مانند کنترل دما، یخچال های درجه پزشکی دارای یک سیستم هشدار هستند که هر زمان که درب باز باشد یا قفل هوا به درستی مهر و موم نشده باشد، به کارکنان هشدار می دهد. این به شما کمک می کند تا یک جریان هوای پایدار و یکنواخت در یخچال ایجاد و حفظ کنید. همچنین مهم است که یخچال دارویی خود را به گونه ای ذخیره کنید که بر گردش هوا تأثیری نداشته باشد. یخچال یا فریزر خود را بیش از حد پر نکنید و از جریان هوا در کل دستگاه جلوگیری کنید.

بهبود سازماندهی موجودی

هنگامی که مکانی امن و مطمئن برای نگهداری مواد خود دارید، می توانید انرژی خود را بر ایجاد یک سیستم مدیریت موجودی کامل و سازمان یافته متمرکز کنید. به عنوان مثال، شما باید محصولات و مواد خود را در داخل واحد سازماندهی کنید تا کارکنان شما بتوانند بدون باز نگه داشتن درب و به خطر انداختن دمای داخلی، آنچه را که نیاز دارند به سرعت پیدا کنند. این بدان معنی است که شما باید مواد را برچسب گذاری شده، طبقه بندی شده و به راحتی در یخچال نگهداری کنید. ماندگاری طولانی‌تر و کاهش خطر آلودگی یا تخریب در مواد شما نیز پیگیری موجودی را آسان‌تر می‌کند، زیرا نیازی نیست که تعداد زیادی از دست دادن مواد یا جایگزینی را در نظر بگیرید. هنگامی که یک یخچال یا فریزر درجه دارویی را در مرکز پزشکی خود نصب می کنید، همچنین متعهد به بهترین شیوه ها در مورد جابجایی، ذخیره سازی و استفاده از موجودی خود هستید.

فرقی نمی‌کند کجا هستید یا چه نوع کار مهمی انجام می‌دهید، مرکز پزشکی شما می‌تواند از یخچال یا فریزر دارویی بهره مند شود. شرکت نور صنعت تجهیز فردوس محصولاتی را دارد که برای تجهیز آزمایشگاه، کلینیک یا سایر امکانات شما به یک آزمایشگاه قابل اعتماد نیاز دارید. واحد ذخیره سازی سرد که بالاتر و فراتر از استاندارد است. امروز واحدهای ما را بررسی کنید تا عملکرد و کیفیت بالا را به مرکز پزشکی خود بیاورید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 119 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 18:49

یخچال و فریزر آزمایشگاهی

چگونه از نگهداری صحیح یخچال و فریزر اطمینان حاصل کنیم

تعمیر و نگهداری یخچال و فریزر یک مسئله دائمی است.

تجهیزات تقریباً در هر آزمایشگاه شامل دستگاهی برای خنک نگه داشتن چیزها هستند. این تقریباً همیشه شامل یک یخچال آزمایشگاهی  است، احتمالاً یخچالی با بخش فریزر. بسیاری از آزمایشگاه ها همچنین از فریزرهای اختصاصی استفاده می کنند که می توانند نمونه ها را حتی سردتر نگه دارند. اگر یک ویژگی کلیدی وجود داشته باشد که این مجموعه متفاوت از دستگاه های خنک کننده را متحد می کند، این است که همه آنها به تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

در واقع، نیاز به نگهداری بیشتر در یخچال و فریزر آزمایشگاهی ممکن است یک بیماری همه گیر باشد. وقتی از آلیسون پارادایس، مدیرعامل My Green Lab (لوس گاتوس، کالیفرنیا) پرسیده می‌شود که تعمیر و نگهداری یخچال‌ها و فریزرهای آزمایشگاهی اغلب نادیده گرفته می‌شود، می‌گوید: «تمام تعمیر و نگهداری نادیده گرفته می‌شود». اگرچه او با لبخند می گوید اما منظورش این است.

بسیاری از این تعمیر و نگهداری به شروع درست بستگی دارد. پل فوت، متخصص صرفه جویی در مصرف انرژی در دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign (UIUC)، می گوید که آزمایشگاه ها باید “واحد را برای تهویه خوب و دمای کار خنک به درستی نصب کنند.” سپس، در تمام طول مسیر، «مدیریت نمونه‌ها و تمیز نگه داشتن واحد داخل و خارج» را توصیه می‌کند.

در بیشتر موارد، نگهداری از یخچال یا فریزر آزمایشگاهی کار سختی نیست. این فقط یک دردسر است و همیشه راحت نیست. به علاوه، تعداد کمی از آزمایشگاه‌ها آن را در اولویت قرار می‌دهند، اما تعداد بیشتری باید این کار را انجام دهند.

مراقبت از کویل ها

Paradise توضیح می دهد: “فریزرهای آزمایشگاهی باید به طور منظم با جاروبرقی سیم پیچ های کندانسور بیرونی نگهداری شوند.” چگونه متوجه می شوید که زمان جاروبرقی کویل های کندانسور فرا رسیده است؟ احتمالا الان هست یک پاسخ تا حدودی علمی تر این است که سیم پیچ ها باید عاری از گرد و غبار و هر چیز دیگری باشد که تبادل حرارت مورد نظر را مسدود می کند.

بنابراین، چرا بسیاری از سیم پیچ ها اینقدر کثیف به نظر می رسند؟ پارادایس می‌گوید: «تعداد کمی از آزمایشگاه‌ها سیم‌پیچ‌های کندانسور را جاروبرقی می‌کشند، زیرا اکثر آنها نمی‌دانند که این کاری است که قرار است انجام دهند.

و وقتی نوبت به یخچال آزمایشگاهی می رسد، تمیز کردن کویل واقعاً تنها کاری است که باید انجام دهید. همانطور که یکی از تکنسین‌های تهویه مطبوع دانشگاه کالیفرنیا (UC) می‌گوید: «برای یخچال آزمایشگاهی، از نظر تعمیر و نگهداری، به جز اطمینان از تمیز بودن کویل‌های کندانسور، چیز زیادی مورد نیاز نیست.» با کویل های کثیف، یک واحد خنک کننده آن طور که طراحی شده است کار نمی کند. برایان جاکوبسون، دستیار مدیر کارخانه آزمایشی غذا و پردازش زیستی در UIUC می‌گوید: «وقتی کویل‌ها پر از گرد و غبار و کثیف می‌شوند، هزینه انرژی و کاهش عمر دستگاه کاهش می‌یابد. بنابراین، در حال حاضر و در طول زمان، کمی تمیز کردن به نیازهای خنک کننده آزمایشگاه کمک زیادی می کند.

یخ زدایی را به تاخیر نیندازید

پارادایس می گوید برخی از دانشمندان بر این باورند که تجمع یخ در فریزر خوب است و عایق می کند. این خوب نیست. او می‌گوید: «فریزرها در غیاب تجمع یخ به بهترین شکل کار می‌کنند.

فناوری تهویه مطبوع UC خاطرنشان می کند: “برای فریزر -20 درجه سانتیگراد، فقط مطمئن شوید که بیش از یک چهارم اینچ یخ جمع نشده باشد.” برای بیش از این، او خاموش شدن 24 ساعته را برای یخ زدایی و اطمینان از خشک شدن همه چیز قبل از راه اندازی مجدد توصیه می کند.

فریزر 80- درجه سانتیگراد نیاز به نگهداری بیشتری دارد. علاوه بر یخ زدایی، محیط فیلتر باید هر سه ماه یکبار برداشته و شسته شود. وقتی فناوری UC HVAC به آن فریزرها نگاه می‌کند، متوجه می‌شود که «فیلتر معمولاً کاملاً وصل است و یخ آن‌قدر زیاد است که بستن درب آن دشوار است». همانطور که او می گوید: “فقط باید یخ زدگی روی در داخلی باشد و هر چند روز یک بار باید خراشیده شود.”

فریزر آزمایشگاهی

مهرها را سرویس کنید

از نظر خراب شدن یک قطعه در یخچال آزمایشگاهی یا فریزر آزمایشگاهی، محتمل ترین گزینه درزگیر درب است. در طول عمر آب بند یخچال یا فریزر، هر یخ باید پاک شود، اما به آرامی. به گفته پارادایس، در بسیاری از آزمایشگاه‌ها، هیچ کس نگران مهر و موم نیست تا زمانی که از کار بیفتد.

همانطور که جنیفر فایستر از آزمایشگاه تصویربرداری و ساختارهای شیمیایی در مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته بکمن در UIUC به ما می‌گوید، “ما اخیراً واشرهای لاستیکی را در یکی از فریزرهایمان تعویض کردیم.” او می افزاید: «انباشته شدن یخ باعث تاب برداشتن واشرهای قبلی شد. وقتی بسته شد، فریزر مهر و موم خوبی نداشت.»

طولانی شدن عمر

اگر خواندن این مطلب باعث می شود به مراقبت بهتر از یخچال و فریزر در آزمایشگاه خود فکر کنید، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. فوت می‌گوید: «یک برنامه تعمیر و نگهداری تنظیم کنید که شامل نگهداری و مراقبت، مدیریت نمونه و مدیریت فضا باشد.

اگر این ایده را دوست دارید، اما واقعاً می‌دانید که زمانی برای اضافه کردن یک کار دیگر به برنامه آزمایشگاهی وجود ندارد، ناامید نشوید. پارادایس تشویق می کند: “اگر نمی توانید متعهد به نگهداری از فریزرهای خود باشید، آنها را با قرارداد خدماتی ببندید.” “این تضمین می کند که آنها به درستی نگهداری می شوند.”

برای آزمایشگاه‌هایی که می‌خواهند از تجهیزات خود مراقبت کنند، Foote پیشنهاد می‌کند با پیوستن به چالش بین‌المللی فریزر، کمی سرگرمی به نگهداری فریزر اضافه کنند . همانطور که او می‌گوید، این می‌تواند آزمایشگاه‌ها و “همکاران آنها را با کمی هیجان رقابتی همراه کند!”

یخچال آزمایشگاهی

در پایان

در نهایت عمر یک یخچال یا فریزر آزمایشگاهی تمام می شود. بیشتر از آن چیزی که مردم فکر می کنند، واحدها فقط عقب می مانند. فوت می‌گوید: «بسیار مواقع واحدهایی را می‌بینم که به نظر متروک می‌آیند، و تعداد کمی از مردم – اگر کسی باشند – می‌دانند داخل آن چیست یا چرا [آن] هنوز آنجاست.» در این صورت، او می‌گوید: «مطمئن شوید که نمونه‌ها را انتقال داده یا دور بریزید، و واحدهایی را که دیگر مورد نیاز نیستند تعطیل یا اهدا کنید.»

به هم ریختگی نمونه های غیر ضروری مشکل بزرگی است. دبورا کاتز داونی به عنوان مدیر آزمایشگاه در UIUC می‌گوید: «مسائل کلیدی نگهداری این است که افراد اقلام غیر ضروری خود را در فریزر به موقع پردازش می‌کنند». او پیشنهاد می کند که “هر عضو آزمایشگاه فضای فریزر مخصوص به خود را دارد تا کسی بتواند دوباره بررسی کند که هر یک از اعضای آزمایشگاه به طور مناسب از فضای خود مراقبت می کند.” او خاطرنشان می کند که در برخی شرایط، یک دفترچه یادداشت می تواند کمک کند. این فقط سازمان نیست که در اینجا موضوع مطرح است. لوسین بوروس، یکی دیگر از مدیران آزمایشگاه در UIUC، می‌گوید: «اگر فریزر یا یخچال  آزمایشگاهی بیش از حد شلوغ باشد، حفظ دما می‌تواند سخت باشد.» او می‌گوید برای کمک به این موضوع، «سعی می‌کنم سالانه یک رویداد آزمایشگاهی «تخلیه یخچال‌ها و یخچال‌ها» برگزار کنم تا به خلاص شدن از شر موارد غیر ضروری کمک کنم.

تنها با کمی تلاش، تمام واحدهای خنک کننده می توانند کارآمدتر کار کنند و عمر طولانی تری داشته باشند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 107 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 18:45

 

 
یخچال آزمایشگاهی

 نکاتی برای نگهداری از یخچال آزمایشگاه

هر قطعه از تجهیزات در یک آزمایشگاه پزشکی نقش مهمی را ایفا می کند. وقتی چیزی خراب می شود، کار نمی کند، یا به سادگی به همان اندازه که می تواند کارآمد کار نمی کند، می تواند تمام بخش های روتین شما را از بین ببرد. این امر به ویژه در مورد یخچال و فریزر آزمایشگاهی صادق است. بدون یک واحد سردخانه کارآمد نمونه‌ها، واکسن‌ها و سایر مواد آزمایشگاهی شما در خطر تخریب یا آلودگی قرار دارند. یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه یخچال یا فریزر شما در بهترین شکل خود باقی می‌ماند، انجام تعمیر و نگهداری و تمیز کردن معمولی است. با مراقبت از واحد، تمیز کردن کامل آن، و ایجاد یک سیستم موجودی قابل مدیریت و در دسترس، به محافظت از تجهیزات و مواد حیاتی داخل آن کمک می‌کنید. این همچنین به صرفه جویی در زمان، هزینه آزمایشگاه شما و خرید تجهیزات جدید کمک می کند.

اطمینان حاصل کنید که همه هشدارها کار می کنند

سیستم هشدار در یخچال آزمایشگاهی یا فریزر آزمایشگاهی شما یک ویژگی فوق العاده مفید است. این به تنظیم دمای دستگاه کمک می کند و در مورد ناهماهنگی ها، قطع برق، باز ماندن درها و سایر عوارضی که می تواند مواد ظریف شما را خراب کند به شما هشدار می دهد. در نتیجه، هشدار داخلی یخچال شما یکی از مفیدترین ابزارهای شما برای تعمیر و نگهداری دستگاه است. با این حال، تنها در صورتی می تواند هدف خود را محقق کند که توجه داشته باشید و آن را به بخشی از نگهداری معمول خود تبدیل کنید. اطمینان حاصل کنید که سیستم هشدار همیشه کار می کند. اگر هر هشداری را بی صدا کردید، آن را یادداشت کنید و به همه کارکنان آزمایشگاه اطلاع دهید تا بتوانند همچنان سیستم را زیر نظر داشته باشند. دزدگیر یخچال شما . وقتی به درستی کار می کند ،به عنوان اولین خط دفاعی در برابر هرگونه نقص یا اشتباه عمل می کند.

یک موجودی دقیق نگه دارید

یکی از بهترین راه‌ها برای نظارت بر واحد سردخانه‌تان این است که مراقب موجودی خود باشید. اطمینان حاصل کنید که دمای هر یخچال یا فریزر را در ابتدا و انتهای هر روز ثبت کرده اید. یک سیستم برچسب‌گذاری واضح و کامل ایجاد و نگهداری کنید تا به شما کمک کند تا مواد داخل و خارج از یخچال را ردیابی کنید. منابع زیادی برای کمک به مدیریت موجودی در آزمایشگاه شما وجود دارد. می توانید از صفحات گسترده آنلاین و فضای ذخیره سازی ابری برای ذخیره داده های خود استفاده کنید. همچنین برنامه ها یا نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند به نظم بخشیدن به مطالب و اطلاعات شما کمک کنند. همانطور که یک سیستم موجودی قابل اعتماد ایجاد می کنید، همچنین مهم است که به همه افراد آزمایشگاه خود در مورد نحوه استفاده و پیروی از آن آموزش دهید. مطمئن شوید که هم استخدام‌کنندگان جدید و هم قدیمی می‌دانند چگونه به موجودی دسترسی داشته باشند و آن‌ها را بخوانند، مواد را برچسب‌گذاری کنند و اشتباهات یا خطاهای داده‌ها را تشخیص دهند.

فضای داخلی را منظم نگه دارید

اگر فضای داخلی سردخانه شما نامرتب و نامنظم است، پیدا کردن مواد مورد نیاز دشوارتر است. یکی از مهم‌ترین نکات برای نگهداری از یخچال آزمایشگاهی این است که مواد را مرتب، کاملاً برچسب‌گذاری شده و به راحتی در دسترس قرار دهید. وقتی دقیقاً بدانید داخل واحد سردخانه شما چه چیزی وجود دارد – و همچنین کجاست – می توانید در سریع ترین زمان ممکن وارد و خارج شوید. این شما را از صرف زمان زیادی برای جابجایی وسایل یا سازماندهی مجدد باز می دارد زیرا نمی توانید مواد مورد نیاز خود را پیدا کنید. همچنین به کنترل دما کمک می کند، زیرا مجبور نیستید مواد را بردارید یا زمان زیادی را با باز بودن درب صرف کنید. علاوه بر این، یک فضای داخلی به خوبی سازماندهی شده نیز می تواند کارایی واحد سردخانه شما را بهبود بخشد. اطمینان حاصل کنید که یخچال یا فریزر خود را به اندازه کافی پر نگه دارید که باعث هدر رفتن همزمان انرژی نشود.

 دستگاه را به طور منظم تمیز کنید

مهم است که واحد سردخانه خود را تمیز نگه دارید تا بتواند تا حد امکان به کار خود ادامه دهد. این همچنین به حفظ مواد داخل کمک می کند. به فضای داخلی و خارجی یخچال آزمایشگاهی  یا فریزر آزمایشگاهی خود توجه کنید. حتماً هر دو را مرتباً بررسی و تمیز کنید. این تعمیر و نگهداری معمولی به جلوگیری از مشکلات اساسی و افزایش عمر واحدهای شما کمک می کند.

داخلی

یک فضای داخلی تمیز سازماندهی مواد و کار در واحد سردخانه را آسان تر می کند. سعی کنید در حین کار تمیز کنید و مراقب باشید که هر گونه ریختن، خرده‌ریزه یا سایر آشفتگی‌ها را در صورت بروز تمیز کنید. هنگامی که موجودی منظم را در واحد خود انجام می دهید، قفسه به قفسه را جابه جا کنید و با یک پارچه تمیز کننده آن ناحیه را پاک کنید. علاوه بر این، مراقب تجمع یخ یا یخ در داخل واحد سردخانه خود باشید. باز کردن درب به طور منظم یا باز نگه داشتن آن برای مدت طولانی می تواند منجر به یخ زدگی بیش از حد شود که می تواند از آب بندی مناسب درب جلوگیری کند و در نهایت به واحد شما آسیب برساند. هر انباشتگی در را وقتی متوجه شدید از روی آن بخراشید. اگر یخ یا یخ در طول زمان ایجاد شد، دستگاه را در اسرع وقت یخ زدایی کنید. هرچه زودتر به مشکل رسیدگی کنید، زودتر می توانید واحد خود را با حداکثر کارایی ممکن دوباره راه اندازی کنید.

خارجی

نمای بیرونی سردخانه شما به اندازه داخل آن مهم است. درزگیرها، دریچه‌ها و کویل‌ها را در حین تمیز کردن منظم خود بررسی کنید. مطمئن شوید که مهر و موم ها سالم و بدون تجمع یخ یا یخ زدگی هستند. آنها را با یک پارچه نرم پاک کنید تا از شر هر لکه یا گرد و غباری که ممکن است یکپارچگی مهر و موم را خراب کند خلاص شوید. همچنین باید به کویل های کندانسور واحد خود توجه بیشتری داشته باشید. آنها را عاری از گرد و غبار و کثیف نگه دارید تا بتوانند تا حد امکان به کار خود ادامه دهند. این همچنین به بهبود بهره وری انرژی واحد شما کمک می کند. علاوه بر تمیز نگه داشتن خود دستگاه، باید ناحیه اطراف آن را نیز از موانع دور نگه دارید. مطمئن شوید که هیچ چیز دریچه های دستگاه شما را مسدود نمی کند و از گردش خون جلوگیری می کند. همچنین باید محل را تمیز نگه دارید تا شما و دیگران بتوانید بدون مشکل در داخل و اطراف یخچال کار کنید.

هنگامی که یخچال و فریزرهای آزمایشگاه پزشکی خود را تمیز، منظم و به خوبی نگهداری می کنید، به بهبود بهره وری و کارایی کل آزمایشگاه خود کمک می کنید. این نکات نگهداری را بخشی از روال معمول آزمایشگاه خود قرار دهید و خود و کارتان را برای موفقیت آماده کنید.

یخچال و فریزر آزمایشگاهی

یخچال آزمایشگاهیفریزرآزمایشگاهی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 16:17

چمبر های پایداری

انواع چمبر های پایداری

چمبرهای پایداری در داروها که چمبر دارویی گفته می شود، غذاها و لوازم آرایشی در مقالات قبلی پوشش داده شد. اینها بخش عمده ای را برای پیش بینی ماندگاری محصولات تشکیل می دهند، اما چنین مطالعاتی به سایر مواد نیز مانند مصالح ساختمانی، قطعات الکترونیکی، مواد بسته بندی و غیره گسترش می یابد. آزمایش برای چنین موادی به شرایط محیطی شدید مانند دماهای مختلف از نیتروژن مایع نیاز دارد. دما (185- درجه سانتیگراد) تا بالای 200 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی بین 20 تا 98 درصد برای مدت زمان طولانی متغیر است. برای شما عملی نیست که هر بار به منظور مطالعه با نمونه های خود به مناطق آب و هوایی مختلف بروید. چمبر های پایداری شرایط مورد نیاز برای انجام چنین مطالعاتی را در آزمایشگاه شما در هر کجا که ممکن است قرار دهید، ارائه می دهند.

چمبر های پایداری ثبات

محفظه های تست پایداری به طور ویژه برای انجام مطالعات پایداری و ماندگاری روی محصولات مختلف طراحی شده اند. به طور کلی بسته به کاربرد آنها به عنوان طبقه بندی می شوند:

محفظه ها مطابق با دستورالعمل های استاندارد بین المللی هستند و دارای بدنه فولادی ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی روکش آینه داخلی با ورق MS خارجی عایق شده با پوشش پودری سفید هستند. درب دارای واشر مغناطیسی با قفل درب رمزدار است. سینی های فولادی ضد زنگ با کیفیت بالا برای ذخیره سازی نمونه ها ارائه شده است. خنک کننده تحت تأثیر کمپرسور مهر و موم شده هرمتیک قرار می گیرد. جریان هوای کنترل شده در داخل، توزیع یکنواخت رطوبت و دما را تضمین می کند.

چمبر های دستی

محفظه های دستی اندازه کوچکی دارند و زمانی که تعداد نمونه ها کمتر است و احتمال تغییر شرایط وجود دارد برای استفاده راحت هستند.

چمبر های متحرک

چمبر های متحرک از نظر اندازه بزرگتر هستند و زمانی مناسب هستند که تعداد نمونه های زیادی ذخیره شود و شرایط نگهداری در بازه های زمانی طولانی حفظ شود.

برای هر شرایط ذخیره سازی مورد نیاز باید محفظه جداگانه نگهداری شود. طبق کمیسیون بین المللی هماهنگ سازی (ICH) شرایط دما و رطوبت تجویز شده برای مطالعات پایداری در داروها عبارتند از:

مطالعات طولانی مدت: 25 درجه سانتی گراد2 +/-، 60 درجه سانتی گراد +/- 5٪ RH

مطالعات متوسط: 30 درجه سانتی گراد2 +/ -، 65 درجه سانتی گراد  +/- 5٪ RH

مطالعات پایداری تسریع شده: 40 درجه سانتی گراد2 +/-، 75 درجه سانتی گراد +/- 5٪ RH

 

داده های پایداری تنها در صورتی معتبر است که شرایط محیطی در طول قرار گرفتن در معرض محصول سازگار باشد. برای برآورده شدن این شرایط ضروری است که ثبت خودکار داده ها در فواصل زمانی منظم انجام شود و روال های نگهداری پیشگیرانه به طور منظم در چمبر های پایداری انجام شود تا از عملکرد بدون مشکل در دوره های طولانی قرار گرفتن در معرض اطمینان حاصل شود.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : چمبر, چمبر دما و رطوبت, چمبر دارو, چمبر تست دما و رطوبت, چمبر پایداری, چمبر آزمایش, نویسنده : Ferasati بازدید : 215 تاريخ : سه شنبه 14 تير 1401 ساعت: 12:00

هود کشت بافت

 

استفاده از شعله های باز در کابینت های ایمنی زیستی یا هودهای کشت بافت

مقدمه ای از هودهای کشت بافت:

میکروبیولوژیست های اولیه برای اطمینان از عقیمی در حین درگیر شدن در تکنیک های خاص، مجبور بودند به شعله های آتش باز تکیه کنند. با پیشرفت تکنولوژی مدرن، از جمله معرفی هودهای کشت بافت، استفاده از شعله باز تقریباً همیشه دیگر ضروری نیست. در واقع استفاده از شعله باز در هودهای کشت بافت سبب می شود:

  • جریان هوا را مختل می کند و حفاظت از کارگر و کار را به خطر می اندازد.
  • باعث ایجاد گرمای بیش از حد می شود، ممکن است به فیلترهای HEPA آسیب برساند و/یا چسب نگهدارنده فیلتر را ذوب کند و در نتیجه یکپارچگی هود را به خطر بیندازد.
  • خطر آتش سوزی یا انفجار بالقوه را نشان می دهد. اجزای الکتریکی مانند موتور فن، چراغ ها و پریزهای برق برای کار در اتمسفرهای قابل اشتعال طراحی نشده اند، جایی که آتش فلاش می تواند توسط جرقه مشتعل شود (شکل 5).
  • ضمانت‌های تولیدکنندگان در کابینت را غیرفعال می‌کند: سازندگان هود در صورت آتش‌سوزی، انفجار یا قرار گرفتن در معرض کارگران به دلیل استفاده از گاز قابل اشتعال در کابینت هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرند. علاوه بر این، تأییدیه UL به طور خودکار باطل خواهد شد.

هود کشت بافت

شکل 6. نحوه تنظیم منطقه کاری در کابینت ایمنی زیستی

هود لامینار

شکل 7. هشدارهای جهانی علائم خطر زیستی

توصیه ها برای هودهای کشت بافت:

دانشگاه استنفورد موضعی قوی در برابر استفاده از مشعل های گاز یا شعله های الکلی در هودهای کشت بافت اتخاذ کرده است. این تصمیم بر اساس توصیه های بسیاری از سازمان ها گرفته شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) گزارش می‌دهد که «شعله‌های باز در محیط‌های تقریباً عاری از میکروب کابینت ایمنی بیولوژیکی لازم نیست» و «آشفتگی‌هایی را ایجاد می‌کند که الگوی هوای وارد شده به سطح کار را مختل می‌کند» و به خطر می‌اندازد. استریل بودن محل کار این نیز توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) و همچنین تولیدکنندگان بزرگ هودهای کشت بافت گیاهی است.

استفاده از چنین دستگاه هایی نه تنها بسیار خطرناک است، بلکه می تواند ضمانت های سازنده را نیز غیرفعال کند. جایگزین های زیادی برای استفاده از مشعل ها وجود دارد: میکرو سوزاننده ها، منابع کشت بافت یکبار مصرف و غیره.

راه حل ها:

  • از شیوه های کاری خوب BSC پیروی کنید (شکل 6)
  • مشعل های Bunsen را بردارید و/یا با فناوری جایگزین مانند زباله سوزهای الکتریکی جایگزین کنید.
  • از حلقه های یکبار مصرف، پخش کننده ها و سایر ابزار استفاده کنید.
  • ابزار اتوکلاو مانند موچین، قیچی و چاقوی جراحی.
  • میزان مواد شیمیایی قابل اشتعال را در هود لامینار کاهش دهید. فقط برای یک روز کار به اندازه کافی از الکل استفاده کنید.
  • از الکل برای استریل کردن شیشه و غیره استفاده کنید. اجازه دهید قبل از باز کردن تبخیر شود یا با کیم وایپ خشک شود.
  • اگر برای کار انجام شده کاملا ضروری تشخیص داده می شود، از مشعل بدون خلبان یا میکرو مشعل صفحه لمسی برای تامین شعله در صورت نیاز استفاده کنید.

هود لامینار کلاس1

شکل 8. تابلوهای خطر زیستی برای مناطق کاری BSL-2 و 3.

اطلاعات مهم:  استفاده از BSC: بهترین روش ها برای هود کشت بافت

  • BSC را روشن کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه قبل از استفاده کار کند.
  • سطوح کابینت را با مواد ضدعفونی کننده مناسب پاک کنید.
  • سطح کار را از «تمیز» به کثیف بچینید، توری های هوا را از مواد دور نگه دارید.
  • پس از استفاده تمام مواد را ضد عفونی کرده و از کابینت خارج کنید.
  • پس از استفاده، BSC را به مدت 5 تا 10 دقیقه بگذارید.
  • سطوح کابینت را با مواد ضدعفونی کننده مناسب پاک کنید.

  •  

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود لامینار کلاس1, هود کشت بافت, هود لامینار افقی, هود کلاس1, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 255 تاريخ : دوشنبه 13 تير 1401 ساعت: 17:15

چگونه یخچال آزمایشگاهی خود را تمیز کنیم تا برای استفاده ایمن باشد

یخچال های آزمایشگاهی برای هر محیط آزمایشگاهی ضروری هستند. آن‌ها واکسن‌ها و سایر مایعات را خنک نگه می‌دارند تا بتوان با خیال راحت از آنها برای آزمایش یا بیمار استفاده کرد.

تمیز کردن یخچال آزمایشگاهی

متأسفانه، اگر یخچال آزمایشگاهی خود را تمیز و بهداشتی نگه ندارید، در خطر آلودگی و رشد باکتری در یخچال هستید. این آلودگی می تواند عواقب جدی برای کارمندان و/یا بیماران شما داشته باشد، بنابراین داشتن یک روال تمیز کردن کامل بسیار مهم است.

ایجاد یک برنامه به طور خاص برای تمیز کردن یک راه آسان برای اطمینان از تمیز بودن یخچال درجه پزشکی شما همیشه است. همچنین به حذف مواد تاریخ مصرف گذشته یا فراموش شده ای که بیش از آنچه باید در یخچال آزمایشگاهی باقی مانده اند کمک می کند. اگر این مواد قدیمی برای مدت طولانی در یخچال بمانند، می توانند سایر مواد تازه را آلوده کنند. واکسن ها سالانه از بیش از 2.5 میلیون مرگ غیرضروری جلوگیری می کنند، اما باید در شرایط دقیق نگهداری شوند. اگر آن واکسن‌ها در یخچال‌ها و فریزرهای آزمایشگاهی معیوب یا غیربهداشتی آلوده شده باشند، نمی‌توان آن‌ها را با خیال راحت به بیماران تزریق کرد. سایر کارهای معمول تمیز کردن باید شامل ضدعفونی کردن فضای داخلی و خارجی، پاک کردن واحدهای قفسه بندی و آماده کردن فضا برای هرگونه مواد ورودی باشد.

چگونه یخچال آزمایشگاهی یا دارویی را تمیز کنیم؟

از نظر مواد شوینده برای ضدعفونی کردن یخچال آزمایشگاهی علمی خود می توانید از آب گرم به همراه یک ضدعفونی کننده تجاری استفاده کنید. محصول ضدعفونی کننده باید برای استفاده در مرکز شما تایید شده باشد و باید بتواند سطح بهداشتی مورد نیاز شما را فراهم کند. از هیچ وسیله خراش دهنده ای مانند پشم فولادی یا پاک کننده هایی که ممکن است به سطح آسیب بزنند یا خراش دهند استفاده نکنید. خراش های داخل یخچال های نگهداری واکسن منجر به خطر آلودگی بیشتر می شود زیرا باکتری ها می توانند برای مدت طولانی در شکاف ها پنهان شوند.

یخچال هایی با سطل های قابل جابجایی و قفسه بندی تمیز کردن را بسیار آسان می کند. نشت از هر نوع در قفسه ها یا سطل ها محفوظ خواهد بود. در صورت نیاز، می‌توانید آن‌ها را بیرون بیاورید و با یک پاک‌کننده یا سفیدکننده در آب گرم خیس کنید تا تمیز شوند. همچنین می‌توانید با استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های خاصی که در بسیاری از امکانات پزشکی یا آزمایشگاهی استفاده می‌شوند، مانند انفجار یخ خشک یا تمیز کردن با بخار، آن‌ها را ضدعفونی کنید. مطمئن شوید که قفسه ها و سطل ها را قبل از قرار دادن دوباره در یخچال دارویی خشک کرده اید تا باکتری ایجاد نکنند.

در نهایت، مطمئن شوید که آزمایشگاه شما برنامه‌ای به وضوح قابل مشاهده برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن تمام یخچال‌ها و فریزرهای پزشکی دارد. این برنامه باید در جایی نزدیک یخچال قرار گیرد و دقیقاً زمان تمیز کردن تجهیزات را مشخص کند.

تمیز کردن یخچال و فریزر آزمایشگاه شما به طور منظم می تواند به جلوگیری از رشد باکتری کمک کند. همچنین اطمینان حاصل می کند که تمام محتویات یخچال شما تازه و برای استفاده بی خطر است.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : یخچال آزمایشگاهی, یخچال دارویی, یخچال داروسازی, یخچال داروخانه, یخچال فریزر آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 13 تير 1401 ساعت: 17:06

هود کشت بافت

مراحل آسان برای تمیز کردن کامل هود کشت بافت

مقدمه:

هود کشت بافت شما، هود لامینار کلاس1 ،هود لامینار افقی ،هود لامینار، کابینت ایمنی زیستی یا (BSC)،هود موجود در اتاق کشت بافت شما یا هر چیزی که دوست دارید اسمش را بگذارید، ابزار گرانبهایی است که نیاز به عشق گاه و بیگاه دارد. در اینجا ما به شما آموزش می دهیم که چگونه هود کشت بافت خود را به درستی تمیز کنید و خطر چسبیدن علامت “آلوده” را در آزمایشگاه خود به درب اتاق کشت بافت کاهش دهید.

در کودکی یادم می آید که یاد گرفتم چگونه کف آشپزخانه را به درستی تمیز کنم. نمیدانم چه کسی این را به من گفت، اما توصیه ای که به من شد این بود:

زمین باید آنقدر تمیز باشد که بتوانید از آن غذا بخورید!”

این توصیه عالی است که باعث می شود در مورد تمیزی بیشتر به یک کمال گرا تبدیل شوید، بنابراین من پیشنهاد می کنم که همین امر در مورد هود کشت بافت گیاهی شما نیز صادق باشد.

اکنون هیچ کس به شما پیشنهاد نمی کند که در حین تقسیم سلول ها از quesadilla بعدی خود لذت ببرید، اما تعداد بیشماری از محققان ماه ها یا حتی سال ها کار خود را به دلیل آلودگی از دست داده اند، بنابراین حفظ این اصطلاح می تواند به خوبی شما را در این راه نجات دهد. تکنیک آسپتیک خوب کلیدی برای به حداقل رساندن آلودگی است، اما این تنها تا جایی که آزمایشگاه کامل باشد می تواند پیش رود. برای کاهش بیشتر خطرات به یک نسخه پشتیبان نیاز دارید: به طور منظم هود خود را تمیز کنید. در اینجا قصد داریم نحوه انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

این سطح از تمیز کردن عمیق بهتر است هر ماه یکبار انجام شود ، بنابراین یک برنامه زمانبندی چرخشی داشته باشید و از افراد بخواهید هنگام انجام این کار امضا کنند. این مراحل را در اتاق کشت بافت سنجاق کنید. قبل از شروع، مطمئن شوید که می دانید با چه نوع هودی کار می کنید. این مراحل کابینت‌های ایمنی بیولوژیکی را پوشش می‌دهند، زیرا آنها متداول‌ترین نوع هود برای اتاق‌های کشت بافت هستند، اما می‌توان آن‌ها را در کابینت‌های کلاس1و هودهای بخار نیز اعمال کرد (اگرچه نیازی به دقت لازم نیست). در نهایت، هر دستگاهی که برای این کار نیاز دارید با رنگ قرمز مشخص شده است، بنابراین آنها را آماده کنید.

تمیز کردن هود کشت بافت

چگونه هود لامینار کلاس 1 را تمیز کنیم:

مرحله 1:

به مردم سر بزنید که روز پاکسازی فرا می رسد.

زمان و تاریخ تمیز کردن هود کشت بافت را به همکاران خود اطلاع دهید تا افراد بتوانند بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

علامتی رو ی در قرار دهید و در صور ت نیاز هود های جایگزین را برای استفاده در این مدت پیدا کنید.

مرحله 2:

مطمئن شوید که هیچ در یا پنجره ای در اتاق باز نیست.

پنجره ها هرگز نباید در اتاق کشت بافت باز شوند و درها باید همیشه بسته باشند. این همیشه وجود دارد، اما به ویژه در هنگام تمیز کردن ضروری است.

مرحله 3:

فضا ی خود را تنظیم کنید.

یک سینک یا حوض بزرگ و همچنین قسمتی برا ی خشک شدن چیزها، مانند قفسه خشک کن، تنظیم کنید. شما همچنین به مواد شوینده نیاز دارید. من توصیه می کنم از مواد شوینده ترجیحی آزمایشگاه خود استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که 10درصد سفید کننده رو ی فلز خورنده است، بنابراین توصیه نمیشود. مواد شوینده ظرفشویی یا مواد شیمیایی آزمایشگاهی مانند  Alconox هر دو عالی هستند زیرا باقیمانده ای باقی نمیگذارند یا به فلز یا ظروف شیشه ای آسیب نمیرسانند. به یاد داشته باشید که محلول نیاز ی به استریل کردن کامل ندارد زیرا استریل کردن در مرحله  8انجام می شود. من دوست دارم سینک را با آب بسیار داغ و مواد شوینده از قبل در آب در حالی که به مرحله  4و5می روم بگذارم.

مرحله 4:

هر وسیله ای را که به طور دائم در کاپوت نگهداری می شود بیرون بیاورید.

این شامل پیپت ها، جعبه ها ی نوک، قفسه ها، درختان پیپت و هر دستگاه دیگری است که در آنجا زندگی می کند. آنها را در اتاق دور از سر راه بگذارید، مانند یک حصیر یکبار مصرف یا دستمال کاغذی. در مرحله  10به آنها خواهیم رسید.

مرحله 5:

کاپوت را از بین ببرید.

برای این مورد از دفترچه را هنمای هود خود استفاده کنید . قاعده کلی در اینجا این است که اگر بتوانید آن را حذف کنید، باید خارج شود. از معرفی پیچ گوشتی در جایی که لازم است نترسید. حتما تًوجه داشته باشید که چگونه کاپوت را ازهم جدا کردید تا در موقعیت مبلمان  IKEAقرار نگیرید (روی زمین نشسته اید که توسط قطعات احاطه شده است و گریه می کنید، ” هیچ را هی وجود ندارد که این قطعات با هم هماهنگ شوند! چه کسی این کتابچه راهنمای احمقانه را طراحی کرده است!”) قسمت هایی ازهود را که برداشته اید به سینک آب صابون اضافه کنید و بگذارید بماند تا مرحله  7را ادامه د هید.

برحذر بودن! ماندن فلز در طول شب در آب ممکن است باعث زنگ زدگی آن شود!

مرحله 6:

برو دنبال گنج.

پس از بیرون آوردن قطعات قابل جابجایی، از آنچه خواهید یافت شگفت زده خواهید شد. همچنین این ایده به شما می د هد که مردم واقعا درهنگام استفاده از هود چقدر مراقب هستند! هر گونه سرپوش، نوک و موارد مشابه را بردارید. تمام سطوح هود را با آب صابون و سپس  70درصد اتانول پاکً کنید و از پشت شروع کنید و به سمت جلو حرکت کنید. بازهم، محصولاتی که حاوی سفید کننده هستند در اینجا ایده آل نیستند زیرا نمیخواهید به هود آسیب برسانید.

ارسی و قسمت بیرونی کاپوت را فراموش نکنید. پس از اتمام این مرحله، ارسی را ببندید و لامپ  UV را به مد ت  1520دقیقه روشن کنید.

مرحله 7:

هر چیزی را که در سینک میگذارید با اسفنج یا مشابه آن بشویید. این برای از بین بردن هر گونه آلودگی *فاحش است. بشویید و بگذارید تا رو ی یک قفسه هوا خشک شود یا مستقیما بًه مرحله  8بروید.

*ناخالص در اینجا به معنای بزرگ به جا ی  ickyاست. همه آلودگی ها یخ زده است!

مرحله 8:

موج گرما در اتوکلاو.

تمام شیشه و ظروف فلزی خود را به اتوکلاو اضافه کنید تا کاملاً استریل شوددما و فشار باید برای از بین بردن هر گونه اشکالی که ممکن است وجود داشته باشد کافی باشد.

مرحله 9:

دوباره با هم.

کاپوت خود را دوباره کنار هم قرار د هید. مطمئن شوید که قطعات را با استفاده از دستکش هایی که با اتانول  70درصد تمیز شده اند از اتوکلاو خارج کنید.

پس از خارج شدن از اتوکلاو، تمام قطعا ت باید فقط با دستکش کار شوند.

مرحله 10:

دستگاه خود را خنثی کنید.

هر پیپت و سایر وسایلی را که در هود قرار دارند جدا کنید و آنها را کاملا تمیز و استریل کنید.

من دوست دارم این قسمت را دوام بیاورم زیرا در غیر این صورت شما همه چیز را کاملا تمیز کرده اید اما نمی توانید بلافاصله آنها را در کاپوت برگردانید. قبل از قرار دادن هر چیزی در هود خود که اکنون کاملا تًمیز است، با آن اتانول  ٪70بدون پاک کردن اسپری کنید.

تبریک می گویم! هود شما اکنون بدون آلودگی است!

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود لامینار کلاس1, هود کشت بافت, هود لامینار افقی, هود کلاس1, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 188 تاريخ : يکشنبه 12 تير 1401 ساعت: 17:23

هود شیمی یا هود شیمیایی یا هود آزمایشگاهی

 انواع هودهای شیمی

  • هدف و اهمیت هود شیمی
  • انواع فوم هود شیمی
  • نشانگرهای عملکرد هود مواد شیمیایی
  • ارزیابی و نگهداری هود ضد اسید
  • تکنیک ها و تمرینات هود مناسب شیمی
  • باورهای غلط و محدودیت های هود آزمایشگاهی

هدف و اهمیت هود شیمی:

هود شیمی آزمایشگاهی رایج ترین سیستم تهویه محلی اگزوز است که در آزمایشگاه ها استفاده می شود و روش اولیه ای است که برای کنترل قرار گرفتن در معرض استنشاق با مواد خطرناک استفاده می شود. در صورت استفاده صحیح، هودهای شیمی درجه قابل توجهی از محافظت را برای کاربر ارائه می دهند. درک محدودیت ها، تکنیک های نگهداری مناسب، و طراحی کلی هود بخار، ایمنی شما را در هنگام استفاده از مواد خطرناک تضمین می کند. هدف از هود شیمی جلوگیری از انتشار مواد خطرناک در فضای عمومی آزمایشگاه با کنترل و سپس تخلیه مواد شیمیایی خطرناک و/یا بدبو است. در صورت ریزش تصادفی، هود بخار حاوی مواد شیمیایی ریخته شده خواهد بود و دود را از منطقه کاربر و آزمایشگاه خارج می کند.

هود شیمی

چه نوع مواد خطرناکی نیاز به هود شیمی دارند؟

برای تعیین اینکه آیا نیاز به استفاده از یک ماده شیمیایی در داخل هود شیمی وجود دارد، ابتدا برگه اطلاعات ایمنی (SDS) را بررسی کنید. عبارات موجود در بخش 2 در مورد SDS مانند “گرد و غبار، دود، یا بخارات را تنفس نکنید” یا “سمی در اثر استنشاق” نیاز به دود هود را نشان می دهد. به عنوان بهترین روش، همیشه در صورت امکان، برای تمام کارهایی که شامل کار با مواد شیمیایی باز (مثلاً آماده کردن محلول‌ها) می‌شود، از هود شیمی استفاده کنید .

 

هود شیمیایی

 

انواع فوم هود شیمی:

استفاده از آزمایشگاه عمومی : هودهای معمولی که در محوطه دانشگاه پوردو یافت می شوند و برای شیمی عمومی، ایزوتوپ های رادیویی، و کارهای سرطان زا یا مواد شیمیایی سمی تایید شده اند.

عملکرد بالا : این هودهای شیمی دارای ویژگی‌های تقویت‌کننده محفظه هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در سرعت‌های پایین‌تر و در عین حال از اپراتور محافظت کنند. از آنجایی که هوای اتاق کمتر تخلیه می شود، انرژی حفظ می شود. REM هودهای با کارایی بالا را با یک برچسب رویه عملیاتی استاندارد ویژه برچسب گذاری می کند و کاربران را از محدوده سرعت هوای مناسب تعیین شده توسط دانشگاه مطلع می کند.

اسید پرکلریک : هودهای مخصوص مجهز به کانال فولادی ضد زنگ یا PVC و سیستم شستشوی آب با زمان مناسب. پس از هر بار استفاده از هود اسید باید از سیستم شستشو استفاده شود. استفاده از اسید پرکلریک در یک هود آزمایشگاهی عمومی ممکن است باعث شود بخارات اسید روی مجرا نشسته و کریستال های پرکلرات انفجاری ایجاد کند. اگر کریستال های اسید در معرض ارتعاش و منفجر شدن قرار گیرند، ممکن است باعث آسیب جدی یا مرگ برای کاربران هود یا کارکنان تعمیر و نگهداری شود.

برچسب هشدار هود دود پرکلریک اسید

هود شیمیایی

پلی پروپیلن (مقاوم در برابر اسید) : اسیدهای رقیق ممکن است در دمای اتاق در اکثر هودهای بخار استفاده شوند، اما اگر در حال هضم اسید، حرارت دادن یا کار با اسیدهای غلیظ مانند: HF، Aqua Regia، اسید نیتریک، محلول های پیرانا و غیره هستید. ، هود و کانال کشی مقاوم در برابر اسید مورد نیاز است. اسیدهای قوی برای کار مجرای موجود در هودهای بخار آزمایشگاهی خورنده هستند. فوم هودهای ساخته شده از مواد پلی پروپیلن ماندگاری طولانی دارند و برای سالها مقاومت در برابر مواد شیمیایی خشن طراحی شده اند.

Walk-In : مجهز به طراحی روی زمین، هودهای پیاده روی متخصص در مواد شیمیایی خسته کننده هستند که در کنار تجهیزات آزمایشگاهی بزرگ استفاده می شوند. هنگام استفاده از هود روکشی، ارسی پایینی را روی زمین ببندید و فقط ارسی بالایی را تا ارتفاع کاری تعیین شده REM بالا بیاورید. ناحیه روی کاپوت را مسدود نکنید.

فیلتر بدون مجرا:  طراحی شده برای حذف دودها و بخارات خطرناک بالقوه از محل کار زمانی که هوای خروجی از مواد جاذب مانند زغال چوب فعال عبور می کند. گاهی اوقات، از بخش REM خواسته می شود که خرید هودهای بخار بدون کانال و فیلتر شده را برای استفاده در آزمایشگاه های تحقیقاتی تأیید کند. ما هودهای بدون کانال را توصیه نمی کنیم. ما معتقد نیستیم که هودهای بخار بدون مجرا محافظت قابل اعتمادی در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ایجاد می کنند، و فکر می کنیم که در واقع ممکن است به کارگران احساس امنیت کاذب بدهند.

جذابیت هود بدون کانال تا حد زیادی اقتصادی است زیرا نیازی به مجرای گران قیمتی ندارد که هودهای سنتی برای تخلیه دود به بیرون نیاز دارند. با این حال، در عمل این هودها نیاز به توجه مداوم دارند و اگر با دقت انتخاب نشده باشند، محافظت کافی را ارائه نمی دهند. در بسیاری از موارد، فیلتر برای مواد شیمیایی خاص طراحی شده است و در برابر انواع مواد شیمیایی فعلی و آینده مورد استفاده در آزمایشگاه‌های دانشگاه تحقیقاتی معمولی محافظت نمی‌کند. مشکلات مرتبط با پیشرفت و دفع بخارات از مواد جاذب، هودهای بخار بدون مجرا را آزار می دهد. ادارات همچنین برای تعویض فیلترهای زغالی و دفع فیلترهای قدیمی/استفاده شده، که به عنوان زباله های خطرناک طبقه بندی می شوند، با هزینه هایی مواجه خواهند شد. بنابراین، بسته به میزان استفاده، هزینه نگهداری سالانه برای مالک می تواند بیش از چند صد دلار باشد. دمنده های داخلی برای هودهای بدون کانال نیز شناخته شده است که صدای بلندی دارند و از برقراری ارتباط موثر در داخل آزمایشگاه جلوگیری می کنند. فوم هودها، مجرای یا فیلتر شده، فقط باید در آزمایشگاه های کاملاً تخلیه شده با حداقل نرخ تهویه رقیق 6 تا 8 تغییر هوا در ساعت نصب شوند. کدهای تهویه اجازه نمی‌دهند که هوای برگشتی یا خروجی از یک فضای آزمایشگاهی با هود بخار به کلاس‌های درس یا دفاتر بازگردانده شود.

اگر بخشی در حال خرید یا مالک یک هود شیمیایی بدون کانال باشد، باید رویه‌های عملیاتی استاندارد آزمایشگاهی (SOP) را ایجاد کند که باید شامل موارد زیر باشد:

  • انجام ارزیابی خطر مربوط به استفاده از آن در محل خود
  • استفاده از آن طبق دستورالعمل ها و توصیه های سازنده
  • استفاده از آن فقط برای بخارات مزاحم و غبارهایی که خطر آتش سوزی یا سمیت ندارند.
  • تابلوهای علامت گذاری شده برجسته که به کاربران، پرسنل آزمایشگاه و کارکنان تعمیر و نگهداری از موارد زیر اطلاع می دهد:
    • مواد شیمیایی مجاز به استفاده در هود هستند
    • نوع فیلتر استفاده شده، محدودیت های آن و زمان بندی تغییر
    • راندمان جمع‌آوری فیلتر و ویژگی‌های پیشرفت ممکن است در جایی که از چندین ماده شیمیایی استفاده می‌شود تغییر کند، که منجر به پیشرفت زودتر فیلتر می‌شود.
    • توجه داشته باشید و هشدار دهید که هود هوا را در داخل اتاق به گردش در می آورد و بسیاری از مواد شیمیایی با وزن مولکولی کم را می توان از فیلتر خارج کرد و دوباره وارد اتاق شد.

 

هود آزمایشگاهی

نشانگرهای عملکرد هود مواد شیمیایی:

شاخص‌های عملکرد دستگاه‌های ایمنی مهمی هستند که باید به طور منظم نظارت شوند و برای هرهود شیمی در محوطه دانشگاه پوردو ضروری هستند. هر هود آزمایشگاهی باید مجهز به دستگاه نظارتی باشد که برای اندازه‌گیری مداوم جریان هوا استفاده می‌شود و خوانشی قابل مشاهده برای کاربر هودضد اسید ارائه می‌کند. رایج ترین انواع شاخص های عملکرد بصری که در آزمایشگاه های پوردو یافت می شوند، مانومترها یا گیج های فشار تفاضلی و دستگاه های نظارت دیجیتال هستند. برای سلامت و ایمنی کارکنان آزمایشگاه مهم است که به قرائت دیجیتال یا پست شده توجه کنند. یک نشانگر عملکرد شکسته یا از دست رفته ممکن است منجر به عدم آگاهی سرنشینان آزمایشگاه از تغییرات جریان هوا و افزایش خطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی شود. اگر فکر می کنید که هود شیمیایی  شما نشانگر عملکرد را ندارد، دستگاه فعلی شما آسیب دیده است یا خارج از محدوده است.

مانومتر شیبدار : سیستم تشخیص که در موقعیت کمی شیبدار نصب شده است. قادر به اندازه گیری فشار بالا و پایین اتمسفر است. REM روغن گیج قرمز رنگی را که برای تعیین کمیت فشار سرعت اندازه گیری شده با تغییر فشار دیفرانسیل از کل اتمسفر استفاده می شود، تامین می کند. مانومترهای موجود در محوطه دانشگاه پوردو یکی از دو نوع نشان داده شده در زیر خواهد بود. REM هنگامی که اندازه‌گیری‌های سرعت هوا سالانه بررسی می‌شود، دستگاه را کالیبره می‌کند و قرائت را همراه با تاریخ روی برچسب ثبت می‌کند. تفاوت  0.05 ±  اینچ ستون آب در قرائت ثبت شده ممکن است نشان دهنده تغییرات سرعت هوا در هود بخار شما باشد. در صورتی که مواد شیمیایی به اندازه کافی حاوی و تخلیه نشده باشند، ادامه استفاده از هود با دبی زیاد یا کم خطری را برای کاربر و سرنشینان آزمایشگاه ایجاد می کند.

هود ضد اسید

گیج فشار دیفرانسیل مگنهلیک : دستگاه نظارتی که اختلاف فشار دیفرانسیل را در سرتاسر یک روزنه در مجرا یا بین آزمایشگاه و مجرای اگزوز هود بخار اندازه گیری می کند. آنها در قسمت بیرونی هود نصب می شوند و تفاوت فشار را نسبت به اتمسفر تشخیص می دهند و با فشار سنج آنرویدی کار می کنند. REM در بازرسی سالانه هود بخار، Magnehelic را کالیبره می کند و محل نشانگر را برای قرائت رسمی همراه با تاریخ ثبت می کند. تفاوت  0.05 ±  اینچ ستون آب در قرائت ثبت شده ممکن است نشان دهنده تغییرات سرعت هوا در هود بخار شما باشد. در صورتی که مواد شیمیایی به اندازه کافی حاوی و تخلیه نشده باشند، ادامه استفاده از هود با دبی زیاد یا کم خطری را برای کاربر و سرنشینان آزمایشگاه ایجاد می کند.

گیج فشار دیفرانسیل مگنهلیک

هود مواد شیمیایی

دستگاه مانیتورینگ دیجیتال : این دستگاه سرعت هوا را با یک سنسور اندازه گیری می کند و دارای نمایشگر بر حسب فوت در دقیقه (fpm) و/یا سیستم هشدار است که در صورت خارج شدن جریان هوا از محدوده به کاربران هشدار می دهد. مانیتور/کنترل‌کننده‌های هود الکترونیکی سرعت هوا یا موقعیت ارسی را اندازه‌گیری می‌کنند. موقعیت ارسی با سرعت هوا در آن ناحیه باز شدن ارسی برای تعیین سرعت صورت در ارتباط است. مانیتورهای دیجیتال سرعت را روی یک صفحه نمایش می دهند، در حالی که برخی فقط حاوی یک سیستم هشدار هستند و بر این اساس کد رنگی دارند:

اگر دستگاه کنترل هود شیمی شما به حالت آلارم می رود، لطفاً با REM تماس بگیرید تا بتوانیم سرعت هوای هود بخار را ارزیابی کنیم. نماینده REM تعیین می کند که آیا جریان هوا در محدوده توصیه شده است یا خیر و یا سفارش کار را برای تعمیر ارسال می کند یا پیشنهاد می کند که دستگاه نظارت دیجیتال کالیبره شود. اگر دستگاه مانیتورینگ دقیق نمی خواند و نیاز به سرویس دارد، ممکن است هشدار دهد حتی اگر سرعت هوا در منطقه امن باشد. کالیبراسیون مانیتورهای دیجیتال با ارسال یک درخواست خدمات، سفارش کاری 18A، توسط مرکز نگهداری منطقه تعیین شده در منطقه شما انجام می شود.

هود آزمیشگاهی

ارزیابی و نگهداری هود ضد اسید:

بازرسی سالانه و برچسب های ارسال شده

هر هود ضد اسید در محوطه دانشگاه پوردو به طور معمول یک بار در سال توسط تکنسین بهداشت صنعتی REM به عنوان یک پروتکل برای برنامه بهداشت و ایمنی دانشگاه بازرسی می شود. پس از اتمام بازرسی هود شیمیایی، REM ضبط خواهد کرد:

  1. اندازه گیری میانگین سرعت صورت بر حسب فوت در دقیقه (fpm)
  2. وضعیت استفاده تایید شده (ذخیره سازی، شیمی عمومی، رادیوایزوتوپ ها، مواد شیمیایی سرطان زا/سمی)
  3. اندازه گیری باز شدن ارسی پنجره افقی (به اینچ) یا فلشی که ارتفاع باز بودن ارسی عمودی ایمن را نشان می دهد
  4. شناسایی هود (مثلاً A، B، یا C)
  5. تاریخ بازرسی
  6. حروف اول بازرس

این اطلاعات بر روی یک برچسب زرد برچسب زده می شود و در ارتفاع کار تایید شده مربوط به اندازه گیری سرعت صورت قرار می گیرد. هنگام کار با هود آزمایشگاهی، کاربران باید ارسی را تا ارتفاع کاری که با فلش سیاه روی برچسب نشان داده شده است بالا ببرند. اپراتورهای هود شیمی فقط برای راه اندازی تجهیزات می توانند ارسی را بالاتر از این نقطه قرار دهند. مواد شیمیایی را دستکاری نکنید و آزمایش ها را با اره باز بالاتر از ارتفاع کار تعیین شده انجام ندهید. این ارتفاع ارسی به طور خاص برای حاوی و خروج مواد شیمیایی تعیین شده است و برای ایمنی کلی شما ضروری است. علاوه بر این، در صورت استفاده از پانل های افقی، یک برچسب ارسی افقی در جلوی هود قرار می گیرد. همه هودهای شیمیائی باید با برچسب روشهای عملیاتی هود آزمایشگاهی مخصوص دودگیرهای عمومی و با کارایی بالا برچسب گذاری شوند.

محدوده سرعت صورت و استفاده مناسب از برچسب هود بخار

رویه‌های عملیاتی هود استاندارد
استفاده عمومی: 80 فریم در دقیقه ≤ FV ≤125 فریم در دقیقه
فقط ذخیره سازی: FV < 80 فریم در دقیقه یا FV > 125 فریم در دقیقه
رویه های هود با کارایی بالا
استفاده عمومی: 70 فریم در دقیقه ≤ FV ≤100 فریم در دقیقه
فقط ذخیره سازی: FV < 70 فریم در دقیقه یا FV > 100 فریم در دقیقه
  
استانداردهای فعلی: محدوده سرعت چهره (FV) و برچسب های استفاده مناسب

هود آزمایشگاهی

استانداردهای فعلی: محدوده سرعت چهره (FV) و برچسب های استفاده مناسب

برچسب های باز کننده ارسی

برچسب های هشدار هود شیمی

برچسب های بازکننده ارسی افقی و عمودی

روش آزمایش ASHRAE 110:

تعریف شده توسط انجمن مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع آمریکا؛ این استاندارد منتشر شده یک روش آزمایش کمی را برای ارزیابی یک هود آزمایشگاهی مشخص می کند.

REM یا یک شخص ثالث متخصص هود بخار مستقل، آزمایش ASHRAE 110 را برای تعیین روش‌های مهار مناسب همانطور که نصب شده (AI) یا همانطور که استفاده می‌شود (AU) مطابق با استاندارد منتشر شده  ASHRAE 110 110-1995 انجام می‌دهد . این عمل به طور کلی به صلاحدید REM انجام می شود. معمولاً برای هودهای شیمیایی با حداکثر ظرفیت، موارد پیچیده/خاص، یا هودهای تازه نصب شده یا جابجا شده. این روش شامل آزمایش‌های دود گسترده، اندازه‌گیری‌های سرعت صورت و کشش متقاطع، مهار گاز ردیاب با استفاده از هگزا فلوراید گوگرد (SF 6 )، نمودار کامپیوتری SF قابل اندازه‌گیری است. استنشاق یک مانکن مستقر در قسمت در میلیون (ppm) و یک گزارش عملکرد کلی. اگر نگرانی‌های ایمنی در مورد مهار مواد شیمیایی یا الگوهای جریان هوا در هود بخار خود دارید.

تکنیک ها و تمرینات هود مناسب شیمی:

قبل از استفاده از هود شیمیایی : مطمئن شوید که در 12 ماه گذشته بازرسی شده است، جریان هوا کافی است، چراغ ها کار می کنند، پانل های جانبی سالم هستند و نشانگر عملکرد هود در وضعیت خوبی قرار دارد.

تجهیزات حفاظت فردی (PPE) :  باید مطابق با ارزیابی خطرات آزمایشگاهی شما از جمله: روپوش آزمایشگاهی، عینک ایمنی/عینک ایمنی، دستکش، پیش بند و حداقل PPE آزمایشگاهی مورد نیاز در CHP (طرح بهداشت شیمیایی) استفاده شود. 

بهینه سازی عملکرد هود

 

هود آزمایشگاهی

 

قرار دادن مواد بد روی سطح کار هود خطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهد زیرا خطرات به طور موثر از هود تخلیه نمی شوند.

  • عکس اول نشان می دهد که کاربر مواد حداقل 6 اینچی در داخل هود ندارد و مواد شیمیایی خطرناک در نزدیکی منطقه تنفسی قرار دارند.
  • عکس دوم بهبودی نسبت به عکس اول است، اما نیمه راه هنوز موقعیت مطلوبی برای تخلیه دود نیست.

.بهترین محل قرارگیری مواد نشان داده شده در عکس سوم تقریباً 3/4 در داخل هود مواد شیمیایی است، جایی که مواد شیمیایی می توانند بلافاصله از پشت و از طریق مجرای بالایی تخلیه شوند. به خاطر داشته باشید که قرار دادن مواد بیش از ¾ در داخل هود می تواند جریان هوا را به بافل های پشتی مسدود کند.

قرار دادن تجهیزات بزرگ

باورهای غلط و محدودیت های هود آزمایشگاهی

هرگز از دودکش در حالت هشدار استفاده نکنید . با خاموش کردن هشدار هود مواد شیمیایی ممکن است نقص احتمالی جریان هوا یا ارتفاع ناایمن ارسی را نادیده بگیرید. هنگامی که یک هود هشدار دهنده است، ارسی را پایین بیاورید و اجازه دهید هود دود به درستی سرعت هوا را مهار و متعادل کند. ادامه خرابی ها یا قطع برق را به خدمه تعمیر و نگهداری منطقه تعیین شده یا بخش بهداشت صنعتی REM گزارش دهید.

ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود شیمی, هود شیمیایی, هود ضد اسید, هود آزمایشگاهی, هود مواد شیمیایی, نویسنده : Ferasati بازدید : 241 تاريخ : يکشنبه 12 تير 1401 ساعت: 17:20

هود میکروبی یا هود لامینار کلاس 2 چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

class 2 laminar flow hood

هود لامینار کلاس 2 یک ایستگاه کاری سرپوشیده است که برای ایجاد یک محیط کاری بدون آلودگی از طریق فیلترها برای جذب تمام ذرات وارد شده به هود میکروبی یا هود کلاس 2 استفاده می شود.

  • این هودهای لامینار برای محافظت از کار در برابر محیط طراحی شده اند و بیشترین کاربرد را برای توزیع آسپتیک رسانه های خاص و ریختن صفحه دارند.
  • هود لامینار کلاس 2 مشابه هود لامینار کلاس 1 هستند با تنها تفاوت این که در هود کلاس 2، هوای خروجی به داخل صورت کاربر کشیده می شود.
  • در هود کلاس 1، هم نمونه و هم کاربر محافظت می شوند، در حالی که در هود کلاس 2، فقط نمونه محافظت می شود و نه کاربر.

اجزاء / قطعات هود کلاس 2 یا هود اتاق تمیز

هود اتاق تمیز از قسمت های زیر تشکیل شده است:

  1. کابینت

  • کابینت از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که شکاف یا اتصالات کمتری دارد یا از جمع شدن هاگ جلوگیری می کند.
  • کابینت محیط داخلی ایجاد شده در داخل لامینار را عایق می کند و از محیط بیرون محافظت می کند.
  • قسمت جلویی کابینت دارای محافظ شیشه ای است که در برخی از هود های لامینار به طور کامل باز می شود و یا در برخی دارای دو دهانه برای ورود دستان کاربر به داخل هود است.
  1. فضای کاری هود کشت سلولی یا کلاس 2

  • یک فضای کاری مسطح در داخل کابینت وجود دارد تا تمام فرآیندها انجام شوند.
  • صفحات کشت، مشعل و حلقه ها همگی در فضای کاری که در آن عملیات انجام می شود قرار می گیرند.
  • میز کار نیز از فولاد ضد زنگ برای جلوگیری از زنگ زدگی ساخته شده است.
  1. پد فیلتر هود لامینار

  • یک پد فیلتر در بالای کابینت وجود دارد که هوا از طریق آن به داخل کابینت می رود.
  • پد فیلتر ذرات گرد و غبار و برخی میکروب ها را از ورود به محیط کار داخل کابینت به دام می اندازد.
  1. فن هود لامینار

  • یک فن در زیر صفحه فیلتر وجود دارد که هوا را می مکد و آن را در کابینت حرکت می دهد.
  • این فن همچنین به حرکت هوا به سمت فیلتر HEPA (فیلتر هپا) اجازه می دهد تا میکروب های باقی مانده در هنگام عبور از فیلتر به دام بیفتند.
  1. لامپ UV هود لامینار عمودی

  • برخی از هودهای لامینار کلاس 2 ممکن است دارای یک لامپ میکروب کش UV باشند که قبل از عمل، داخل کابینت و محتویات آن را استریل می کند.
  • لامپ UV باید 15 دقیقه قبل از عمل روشن شود تا از قرار گرفتن در معرض UV به سطح بدن کاربر جلوگیری شود.
  1. لامپ فلورسنت هود لامینار عمودی

  • لامپ فلورسنت در داخل کابینت قرار می گیرد تا نور مناسب در حین کار تامین شود.
  1. فیلتر هپا هود میکروبیولوژیکی

  • فیلتر هوای ذرات با راندمان بالا در داخل کابینت وجود دارد که محیط را برای عملیات استریل تر می کند.
  • هوای از پیش فیلتر شده از فیلتر عبور می کند که قارچ ها، باکتری ها و سایر ذرات گرد و غبار را به دام می اندازد.
  • فیلتر شرایط استریل داخل هود آزمایشگاهی را تضمین می کند و در نتیجه احتمال آلودگی را کاهش می دهد.

اصل/ کار هود لامینار کلاس 2

  • اصل هود کلاس 2 بر اساس جریان آرام هوا از طریق کابینت است.
  • این دستگاه با استفاده از جریان هوا به داخل از طریق یک یا چند فیلتر HEPA برای ایجاد محیطی عاری از ذرات کار می کند.
  • هوا از طریق یک سیستم فیلتراسیون گرفته می شود و سپس به عنوان بخشی از جریان آرام هوا در سراسر سطح کار تخلیه می شود.
  • هوا ابتدا از لایه فیلتر یا پیش فیلتر عبور می کند که اجازه می دهد جریان هوا به داخل کابینت جریان یابد.
  • سپس فن هوا را به سمت فیلترهای HEPA هدایت می کند.
  • سپس فیلترهای HEPA باکتری‌ها، قارچ‌ها و سایر مواد ذرات معلق را به دام می‌اندازند تا هوای خارج شده از آن هوای بدون ذرات باشد.
  • سپس مقداری از هوای خروجی از سوراخ‌های موجود در انتهای پایینی هود عبور می‌کند، اما بیشتر آن از روی فضای کار عبور می‌کند در حالی که از کابینت به سمت صورت اپراتور خارج می‌شود.
  • هود لامینار عمودی در طرفین محصور شده است و فشار هوای مثبت ثابت برای جلوگیری از نفوذ هوای خارجی آلوده به داخل کابینت حفظ می شود.

مراحل اجرای هود کشت سلولی یا هود کلاس 2

روشی که باید هنگام کار با هود کلاس 2 دنبال شود در زیر آورده شده است:

  1. قبل از اجرای هود کشت سلولی، کابینت باید بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز مستعد در برابر اشعه ماوراء بنفش در داخل کابینت وجود ندارد.
  2. سپس محافظ شیشه ای هود بسته می شود و نور UV روشن می شود. نور UV باید حدود 15 دقیقه روشن بماند تا از استریل شدن سطح میز کار اطمینان حاصل شود.
  3. سپس نور ماوراء بنفش خاموش می شود و مدت زمانی حدود 10 دقیقه قبل از روشن شدن جریان هوا صرف می شود.
  4. حدود 5 دقیقه قبل از شروع عملیات، جریان هوا روشن می شود.
  5. سپس محافظ شیشه باز می شود و چراغ فلورسنت نیز در حین کار روشن می شود.
  6. برای اطمینان از محافظت بیشتر، میز کار کابینت را می توان با ضد عفونی کننده های دیگر مانند الکل 70 درصد استریل کرد.
  7. پس از اتمام کار، جریان هوا و لامپ فلورسنت هر دو بسته می شوند و محافظ شیشه ای نیز بسته می شود.

انواع کابینت جریان لامینار

بسته به جهت حرکت هوا، کابینت های جریان آرام به دو نوع تقسیم می شوند:

  1. هود لامینار عمودی

  • در هود لامینار عمودی، هوا از بالای کابینت مستقیماً به سمت پایین کابینت حرکت می کند.
  • یک میز کار جریان هوای عمودی به عمق و فضای کف به اندازه یک هود جریان هوای افقی نیاز ندارد که آن را قابل کنترل تر می کند و احتمال انسداد جریان هوا یا حرکت هوای آلوده به پایین دست را کاهش می دهد.
  • هود لامینار عمودی نیز ایمن‌تر در نظر گرفته می‌شود، زیرا هوا را مستقیماً به سمت فردی که آزمایش‌ها را انجام می‌دهد دمیده نمی‌شود.
  1. هود لامینار افقی

  • در هود لامینار افقی، هوای اطراف از پشت میز کار می آید که سپس توسط دمنده به سمت فیلترهای HEPA پخش می شود.
  • سپس هوای فیلتر شده در جهت افقی به محیط محل کار تخلیه می شود.
  • یکی از مزایای این هود این است که جریان هوا به موازات محل کار، محیط را با سرعت ثابتی تمیز می کند.
  • هوای شوینده مستقیماً به اپراتور برخورد می کند که ممکن است سطح امنیتی این نوع هودهای لامینار را کاهش دهد.

موارد استفاده از هود لامینار

موارد زیر برخی از کاربردهای رایج هود لامینار در آزمایشگاه است:

  1. هودهای آزمایشگاهی در آزمایشگاه ها برای فرآیندهای حساس به آلودگی مانند کشت بافت گیاهی استفاده می شوند.
  2. سایر فرآیندهای آزمایشگاهی مانند آماده سازی صفحه رسانه و کشت ارگانیسم ها را می توان در داخل هود انجام داد.
  3. عملیات دستگاه های الکترونیکی حساس به ذرات در داخل هود انجام می شود.
  4. در صنایع داروسازی، تکنیک‌های آماده‌سازی دارو نیز در داخل هود انجام می‌شود تا از محیطی عاری از ذرات در طول عملیات اطمینان حاصل شود.
  5. هود های لامینار را می توان به صورت سفارشی برای برخی از کارهای تخصصی ساخت و همچنین می تواند برای تکنیک های آزمایشگاهی عمومی در بخش های میکروبیولوژیکی و همچنین صنعتی استفاده شود.

موارد احتیاط

هنگام کار با هود آزمایشگاهی، موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

  1. هود لامینار باید قبل و بعد از عمل با نور UV استریل شود.
  2. نور UV و جریان هوا نباید همزمان استفاده شوند.
  3. هنگام روشن شدن لامپ UV، هیچ عملیاتی نباید انجام شود.
  4. اپراتور باید لباس آزمایشگاهی و دستکش بلند بپوشد.
  5. فضای کار، محافظ شیشه ای و سایر اجزای موجود در داخل هود باید قبل و بعد از اتمام کار استریل شوند.
شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود میکروبی, هود لامینار کلاس 2, هود میکروبیولوژی, هود لامینار عمودی, هود آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 218 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 16:33

هود میکروبی

هود های آزمایشگاهی چه تفاوتی دارند؟

بسیاری از آزمایشگاه های تحقیقاتی و حیوانات از دستگاه های مهارکننده استفاده میکنند تا کاربر را از خطراتی که با آن ها کار میکنند جدا نگه دارند. این دستگاه های هود اغلب با نام های مختلفی از جمله هود کشت سلولی، هود کشت بافت، هود لامینار، هود PCR، نیمکت تمیز یا هود میکروبی بیولوژیکی شناخته می شوند. با این حال، نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که همه این دستگاه ها یک سطح حفاظت را ارائه نمی دهند. ویژگی مشترک این است که تجهیزات جریان هوای آرام را برای یک منطقه کار “تمیز” فرا هم می کند، اما همه تجهیزات پرسنل اضافی یا حفاظت از محیط زیست را فراهم نمی کنند. کارهای مربوط به عوامل خطرناک همیشه باید در یک دستگاه نگهدارنده مناسب انجام شود تا از کارگر محافظت شود. درک ویژگی های ایمنی هر دستگاه  هود و در نظر گرفتن کاربرد آنها در تحقیقات خود بسیار مهم است.

هود میکروبی بیولوژیکی

یک هود میکروبی بیولوژیکی (BSC) یک مکمل ارزشمند برای تکنیک استریل خوب و یک وسیله نگهدارنده ضروری هنگام کار با مواد ضدعفونی است. همه CSB ها از فیلترهای هوای ذرات با راندمان بالا  (HEPA) برای تصفیه هوای ورودی و خروجی استفاده می کنند. این هودهای میکروبی بیولوژیکی فیلتر شده در درجه اول برای محافظت در برابر قرار گرفتن در معرض ذرات یا ذرات معلق در هوا طراحی شده اند.  70درصد هوا در اکثر CSBها از طریق فیلتر  HEPA (فیلتر هپا) خروجی آن به آزمایشگاه بازگردانده می شود. این کار هوا را از ذرات معلق در هوا ضدعفونی و پوست حیوانات یا بستر پاک میکند اما قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا گازها از جمله گازهای بیهوش کننده زائد مانند ایزوفلوران را کاهش نمی دهد.

هود میکروبی

هود های لامینار کلاس 1 (هود کشت بافت)

هود لامینار کلاس 1 ، یک هود میکروبیولوژیکی نیست. این دستگاه ها هیچ گونه حفاظتی برا ی کارگر ایجاد نمی کنند. آنها برای ایجاد یک محیط استریل برای محافظت از محصول طراحی شده اند. هوای بالقوه آلوده به عوامل عفونی ممکن است به سمت کارگر آسیب برساند.  LFH ها فقط باید برای کار با مواد غیر عفونی مانند آماده سازی رسانه استفاده شوند. آنها هرگز نباید با مواد ضدعفونی، سموم، مواد شیمیایی فرار، یا موادی که ممکن است باعث ایجاد حساسیت بیش از حد برای کارگر مانند شوره حیوانات شوند، استفاده شوند.

هود میکروبی یا هود لامینار کلاس 2

هود های میکروبی حیوانات و تعویض قفس، نیمکت های هود لامینار با فیلتر پایین (هود کلاس 2) قابل حمل هستند که به طور خاص برای جابجایی جوندگان کوچک و تعویض قفس اصلاح شده اند. این ایستگاه ها کنترل آلرژن حیوانات آزمایشگاهی را از گرد و غبار و شوره در حین انجام فعالیت های دامپروری فراهم میکنند.

این واحد ها به عنوان هود میکروبیولوژیکی تعیین نمیشوند و نباید برای کار با مواد ضد عفونی، سموم یا مواد شیمیایی فرار استفاده شوند.

هود شیمیایی یا هود شیمی

هود  شیمی یک فضای کاری تهویه شده و بسته است که برای جذب، نگهداری و خروج بخارات شیمیایی مضر یا خطرناک، بخارات و ذرات معلق تولید شده توسط روش های انجام شده در هود در نظر گرفته شده است.

هیچ فیلتر HEPA ( فیلتر هپا) در هوای ورودی یا خروجی انجام نمی شود. هوا در خارج از آزمایشگاه تخلیه میشود.

این باعث می شود که یک هود برای استفاده شیمیایی و سایر کارهایی که استریل بودن آنها نگران کننده نیست، مناسب باشد. فوم هودها باید برای تهیه دارو ها یا مواد شیمیایی خطرناک و استفاده با گازها ی بیهوشی زائد مانند ایزوفلوران استفاده شوند.

هود میکروبیهود میکروبیهود میکروبی

 

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : هود میکروبی, هود لامینار کلاس 2, هود کشت بافت, هود لامینار کلاس 1, هود شیمیایی, نویسنده : Ferasati بازدید : 272 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 16:21